نمایه نویسندگان

آ

  • آرام، یوسف بررسی میزان انگیزش و جهت‌گیری فارسی‌آموزان ترکی‌زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 3-22]
  • آقایی، حمید تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]
  • آقاابراهیمی، هاجر ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 151-168]
  • آقا گل زاده، فردوس مقایسه متون فیزیولوژی گایتون و فارسی ویژه‌ی پزشکی: تحلیلی پیکره-بنیاد [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 137-163]
  • آقا گل زاده، فردوس سطح‌بندی‌ متون پزشکی فارسی برای‌ غیر فارسی‌زبانان: انگاره‌ای برپایه ی دستور نظام‌مند- نقش‌گرای هلیدی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 47-74]
  • آقا گل‌زاده، فردوس در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • آقا گل‌زاده، فردوس بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • آقائی، خدیجه بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]

ا

  • ابراهیمی، شیما معرفی هَیَجامَد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبک‌های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 57-82]
  • ابراهیمی مرجل، بهمن بازنمایی جنسیت در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: مطالعه ی موردی جلد دوم و سوم مجموعه‌‌ی «فارسی بیاموزیم» [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 27-46]
  • ابطحی، سید مهدی هوش فرهنگی و یادگیری مهارت‏های زبان فارسی در فارسی ‏آموزان غیرایرانی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 123-142]
  • ابطحی، سیّد مهدی تأثیر راهبرد ترجمه بر خطاهای دستوری و واژگانیِ فارسی‌آموزان چینی در نگارش به زبان فارسی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 137-161]
  • احقر، قدسی طراحی انگاره‌ی نظری برنامه‌ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 53-76]
  • احمدی، حبیب بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • احمدی، عبدالجواد احساس غربت و سازگاری اجتماعی و رابطه‌ی آنها با یکدیگر در فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 29-58]
  • احمدی، علیرضا سنجش دانش کاربردشناسی فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی نقش دوره‌های آموزش زبان فارسی، زبان مادری و سطح زبانی زبان‌آموزان [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 89-117]
  • احمدوند، احمد خطاهای نوشتاری فارسی‏آموزان آلمانی‌زبان در سطح مقدماتی: خطاهای املایی-واجی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 91-116]
  • استاجی، اعظم معرفی هَیَجامَد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبک‌های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 57-82]
  • استاجی، معصومه رویکرد مفهومی- نقشی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 55-92]
  • استادزاده، زهرا مهارت درک خواندن فارسی‏ آموزان غیرایرانی: مطالعه ‏ی تأثیر کاربرد متون ساده شده‏ ی‏ گلستان بر آن [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 135-152]
  • استوار ابرقوئی، عباس خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • اسفندیاری، رجب تصحیح نوشته‏ های غیرفارسی‏ زبانان: سوگیری مصححان فارسی ‏زبان با استفاده از انگاره‏ ی چندوجهی راش [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 25-54]
  • اسفندیاری، رجب نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • اسلامی راسخ، زهره راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • اسماعیلی، عادل استنباط واژگانی و یادگیری کلمات: مقایسه ی تأثیر تمرین لغت و ارزشیابی پویای گروهی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 23-44]
  • اسماعیلی، عصمت مهارت درک خواندن فارسی‏ آموزان غیرایرانی: مطالعه ‏ی تأثیر کاربرد متون ساده شده‏ ی‏ گلستان بر آن [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 135-152]
  • اصغرپور ماسوله، مهرداد سنجش رغبت فارسی‌آموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 101-116]
  • اعتمادالاسلامی، مرضیه سادات بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • اعطار شرقی، نوید مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 93-117]
  • افخمی، علی تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 95-122]
  • افراشی، آزیتا واژه‌ در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 3-26]
  • الیاسی، محمود رشد مهارت نوشتار در فارسی زبانان 13- 18 ساله با نگاهی به الگوهای نحوی و مکث [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 119-136]
  • الشاعر، ملهم تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • اله‌یار، فرزانه توصیف و تحلیل مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» بر اساس الگوی لیتل‌جان (2011) [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 103-136]
  • الهیان، لیلا تحلیل فرایندهای کتاب‏ های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‏ زبانان: مطالعه‏ ی موردی رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 17-38]
  • امیریوسفی، محمد بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • امین‌یزدی، سید امیر معرفی هَیَجامَد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبک‌های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 57-82]
  • اورنگ، محمد آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]

ب

  • باباسالاری، زهرا بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • بازرگان، عباس ساخت آزمون خواندن برای دانش‌آموزان پایه‌ی ششم ابتدایی با استفاده از انگاره‌ی سنجش شناختی تشخیصی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 3-30]
  • بی جن خان، محمود نقش واژگان بسامدی در ارزیابی مهارت واژگانی فارسی ‏آموزان [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 25-45]
  • برابری، حمیدرضا رشد مهارت نوشتار در فارسی زبانان 13- 18 ساله با نگاهی به الگوهای نحوی و مکث [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 119-136]
  • براتی، حسین مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]
  • بزرگ بیگدلی، سعید سنجش رغبت فارسی‌آموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 101-116]
  • بهراملو، خسرو تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 3-23]
  • بهراملو، خسرو بررسی یافته‏ های تجربی و دیدگاه‏ های فراگیران در خصوص تأثیر ارزشیابی پویای رایانه‌ای بر یادگیری واژگان فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 3-16]
  • بهراملو، خسرو استنباط واژگانی و یادگیری کلمات: مقایسه ی تأثیر تمرین لغت و ارزشیابی پویای گروهی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 23-44]

پ

  • پیش‌قدم، رضا معرفی هَیَجامَد و بررسی تأثیر آن در غرقگی و سبک‌های یادگیری فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 57-82]
  • پهلوان‏نژاد، محمدرضا به‌کارگیری ساخت مجهول و وجه فعل در بندهای متممی: مقایسه‌ی فارسی‌آموزان چینی‌زبان و عربی‌زبان [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 3-29]
  • پهلوان نژاد، محمدرضا تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 95-122]
  • پهلوان‏نژاد، محمدرضا بلاغت مقابله‏ای و بررسی فرا‏گفتمان در انشاهای توصیفی فارسی زبانان و فارسی آموزان عرب [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 79-100]
  • پورجمشیدی، مریم تکیه ‏گاه‏ سازی آموزشی و تأثیر آن بر یادگیری زبان فارسی [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 3-24]

ت

  • تابش فر، لیلا بررسی سرعت ارتباط‌یابی بند موصولی با هسته: مقایسه‏ی فارسی‌آموزان با فارسی‌زبانان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 21-50]
  • تاج‏ الدین، ضیا تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]
  • تاج‏الدین، سیّدضیاء‏الدین بررسی تأثیر آموزش از طریق رایانه درمقایسه با روش سنتی بر میزان یادگیری زبان آموزان غیر فارسی زبان [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 101-122]
  • تاجعلی، محبوبه کنش‏ گفتاریِ درخواست: مقایسه‏ی فارسی‏زبانان و فارسی‏آموزان [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 83-107]
  • تقییان، حسن ساخت آزمون خواندن برای دانش‌آموزان پایه‌ی ششم ابتدایی با استفاده از انگاره‌ی سنجش شناختی تشخیصی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 3-30]

ج

  • جاهدی زاده، صفورا تأثیر بازخوردهای اصلاحی مدرسان بر مهارت خواندن، اضطراب و نگرش فارسی آموزان غیرایرانی: روش تلفیقی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 63-81]
  • جدیری جمشیدی، رویا تأثیر آموزش شبکه‏های واژگانی بر درک مطلب فارسی‏آموزان غیر ایرانی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 135-161]
  • جعفروندگیگلو، لیدا بررسی خطاهای فارسی‏آموزان غیر فارسی‏زبان در جملات دارای عناصر قطب منفی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 109-134]
  • جلایی، شهره نقش واژگان بسامدی در ارزیابی مهارت واژگانی فارسی ‏آموزان [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 25-45]
  • جلیلی، سید اکبر ارزیابی تولیدات نوشتاری فارسی‌آموزان سطح پیشرفته: طراحی یک چارچوب جزیی‌نگر [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 29-56]
  • جلیلی، سیّد اکبر مبانی تهیه و تدوین آزمون مهارتی فارسی(آمفا) [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 123-150]
  • جلیلی، سیّد اکبر ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]
  • جلیلی، سیّد اکبر تأثیر راهبرد ترجمه بر خطاهای دستوری و واژگانیِ فارسی‌آموزان چینی در نگارش به زبان فارسی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 137-161]
  • جهانگردی، کیومرث واژه‌ در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 3-26]
  • جورقانی، اعظم تهیه‏ی مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بر مبنای رویکرد تلفیقی رایانه مبنا و کلاس مبنا در آموزش هم‏زمان مهارت های زبان [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 1-24]

ح

  • حاجی لو، تقی اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • حائری کرمانی، بهاره مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • حیدری، عبدالحسین تحلیل کاربرد تکواژهای وابسته به اسم در نوشتار دانش‌آموزان دوزبانه ی ترکی‌‌آذربایجانی-فارسی بر اساس انگاره ی چهار تکواژ [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 85-102]
  • حیدری، عبدالحسین تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]
  • حسینی، زهرا سادات بررسی اثربخشی آموزشِ مبتنی بر روش تکلیف محور بر خواندن و درک مطلبِ فارسی با اهداف ویژه [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 79-101]
  • حسینی، زهرا سادات تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 95-122]
  • حسینی، سید آیت بررسی تولید واکه‌های ‌افتاده ی ‌فارسی در ‌گفتار ‌فارسی‌آموزان ‌ژاپنی‌زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 3-18]
  • حسینی، فاطمه نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • حسینی کارگر، نیلوفر سادات خطاهای نوشتاری فارسی‏آموزان آلمانی‌زبان در سطح مقدماتی: خطاهای املایی-واجی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 91-116]
  • حق‌بین، فریده بررسی مشخصه‌های فای در گفتار فارسی‌آموزان و چالشی در رویکرد کمینه‌گرا [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 3-28]

خ

  • خالقی‏زاده، شراره به‌کارگیری ساخت مجهول و وجه فعل در بندهای متممی: مقایسه‌ی فارسی‌آموزان چینی‌زبان و عربی‌زبان [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 3-29]
  • خالقی زاده، شراره رابطه‏ی جنسیت و به کارگیری راهبردهای یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 25-59]
  • خالقی زاده، شراره به‌کارگیری بندهای موصولی فاعلی-‌فاعلی و فاعلی-‌مفعولی: مقایسه‌ی نوشتار فارسی‌آموزان عربی‌زبانِ سطح میانی و پیشرفته [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 59-78]
  • خالقی‌زاده، شراره جهت گیری های انگیزشی و پیشرفت تحصیلیِ فارسی آموزان عربی زبان [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 75-94]
  • خالقی‌زاده، شراره تأثیر به‏ کارگیری راهبردهای فراشناختی، اجتماعی و عاطفی بر میزان موفقیت فارسی‌آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتاری [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 39-62]
  • خان‌بابازاده، کیومرث خطاهای نحوی تالشی‌زبان‌ها در کاربرد زبان فارسی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 117-135]
  • خدایی، ابراهیم ساخت آزمون خواندن برای دانش‌آموزان پایه‌ی ششم ابتدایی با استفاده از انگاره‌ی سنجش شناختی تشخیصی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 3-30]
  • خدادادیان، مهدی ابزارهای آموزش زبان فارسی در محیط مجازی: از طراحی تا اجرا [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 61-82]
  • خدادادیان، مهدی ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]
  • خدادادیان، مهدی تأثیر راهبرد ترجمه بر خطاهای دستوری و واژگانیِ فارسی‌آموزان چینی در نگارش به زبان فارسی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 137-161]
  • خدادادیان، مهدی هوش فرهنگی و یادگیری مهارت‏های زبان فارسی در فارسی ‏آموزان غیرایرانی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 123-142]

د

  • داوری اردکانی، نگار ارزیابی اصالت متون سه کتاب آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان از دیدگاه انسجام [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 151-168]
  • داوری اردکانی، نگار گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]
  • داوری اردکانی، نگار تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]
  • دبیرمقدم، محمد آموزش جمله‏های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی‏زبانان:مقایسه‏ی دو روش تدریس ساختاری و تکلیف- محور [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 31-59]
  • دبیرمقدم، محمد تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • دهقانی، مرضیه تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]

ذ

  • ذوالفقاری، حسن سنجش رغبت فارسی‌آموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 101-116]
  • ذوالفقار کندری، زهره مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]

ر

  • ربیع، علی بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • رجبی، مجتبی بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • رحیمیان، جلال سنجش کاربست ابزارهای انسجام واژگانی در کتاب‏ های فارسی متوسطه‏ ی اول [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 77-96]
  • رحیمیان، جلال پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 3-20]
  • رستمی، اعظم تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]
  • رشیدی، ناصر توصیف و تحلیل مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» بر اساس الگوی لیتل‌جان (2011) [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 103-136]
  • رضایی، حدائق بررسی متون خوانداری مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» بر اساس نقش‏های هفت‏گانه‌ی زبان از دیدگاه هلیدی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 163-179]
  • رضایی، والی ارزیابی دستور آموزشی در کتاب‏های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏ زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 117-141]
  • رضایی، والی آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان: بررسی موردی دو تارنمای اینترنتی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 3-26]
  • رضاپور، ابراهیم درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]
  • رضائی، حدائق تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]
  • رضی نژاد، سید محمد بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]
  • رضویان، حسین فعل‏های پرکاربرد در نوشتار فارسی‏آموزان غیرفارسی‏ زبان: تحلیلی بر پایه‏ ی دستور نظام مند نقش گرا [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 83-114]
  • رفیعی، عادل تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]
  • رقیب دوست، شهلا اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • رقیب‏دوست، شهلا تأثیر آموزش شبکه‏های واژگانی بر درک مطلب فارسی‏آموزان غیر ایرانی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 135-161]
  • روح پرور، رحیمه مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • روشن، بلقیس آزمون چندگزینه‌ایِ شنیدن: مقایسه‏ ی تأثیر ارائه ‏ی گزینه‏ ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 47-68]
  • روشن، بلقیس مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]
  • روشن قیاس، کلثوم مقایسه ی سبک‌های مدیریت کلاس بر مهارت‌های راهبردی فراشناختی، هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 69-84]

ز

  • زندی، بهمن آزمون چندگزینه‌ایِ شنیدن: مقایسه‏ ی تأثیر ارائه ‏ی گزینه‏ ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 47-68]
  • زنگنه، حسین تکیه ‏گاه‏ سازی آموزشی و تأثیر آن بر یادگیری زبان فارسی [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 3-24]

س

  • سبزعلی، زهرا غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • سجادی، شهره سادات واکاوی خطاهای تلفظی تاجیکی‌زبانان براساس ساخت هجایی فارسی ایران و فارسی تاجیکی از منظر نظریه‌ی بهینگی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 65-90]
  • سجادی، شهره سادات ارزشیابی برنامه‌ی درسی مراکز آموزش زبان فارسی از منظر فارسی ‏آموزان غیرایرانی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 65-87]
  • سجادی، شهره سادات بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]
  • سجادی، شهره‌ سادات عوامل تأثیرگذار بر به‌کارگیری رایانه و فناوری در‏ آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 143-170]
  • سجودی، فرزان تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]
  • سیدکلان، سید محمد تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]
  • سعیدی، زری طراحی یک بسته‏ ی الکترونیکی برای بهبود آموزش و سنجش واژگان پایه‏ ی زبان فارسی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 135-154]
  • سعیدی، زری عوامل تأثیرگذار بر به‌کارگیری رایانه و فناوری در‏ آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 143-170]
  • سعیدنیا، محمد مهارت های شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی: مقایسه ی کلاس‌های مجازی و حضوری [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 119-138]
  • سیف نراقی، مریم طراحی انگاره‌ی نظری برنامه‌ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 53-76]
  • سلطانی، مریم بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • سلیمانزاده، مهسا بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]

ش

  • شاه حسینی، فائقه آموزش فعل‌های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم‌سازی فعل‌های حرکتی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 109-126]
  • شرفی‏ نژاد، حسنیه طراحی یک بسته‏ ی الکترونیکی برای بهبود آموزش و سنجش واژگان پایه‏ ی زبان فارسی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 135-154]
  • شقاقی، ویدا بررسی خطاهای فارسی‏آموزان غیر فارسی‏زبان در جملات دارای عناصر قطب منفی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 109-134]
  • شکری، یداله مهارت درک خواندن فارسی‏ آموزان غیرایرانی: مطالعه ‏ی تأثیر کاربرد متون ساده شده‏ ی‏ گلستان بر آن [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 135-152]
  • شکوهی اصل، معصومه بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]
  • شمسائی، سعیده ترکیب‎های قالبی فارسی و کارکردهای متنی آنها در نگارش [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 123-150]
  • شهباز، منیره تحلیل محتوایی منابع آموزشی زبان فارسی بر پایه‏ی انگاره‏ی نیل اندرسون [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 1-30]
  • شوشتری زاده، فروغ فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]

ص

  • صادقی، وحید غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • صحرایی، رضامراد تحلیل محتوایی منابع آموزشی زبان فارسی بر پایه‏ی انگاره‏ی نیل اندرسون [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 1-30]
  • صحرایی، رضامراد بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • صحرایی، رضامراد بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • صحرایی، رضامراد رویکرد مفهومی- نقشی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 55-92]
  • صحرایی، رضامراد مقایسه‏ ی واژه های پایه‌ی زبان فارسی در شش پژوهش [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 115-134]
  • صحرایی، رضامراد ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان برپایه ی رویکرد دستورآموزشی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 45-68]
  • صحرایی، رضامراد بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]
  • صحرایی، رضا مراد مبانی تهیه و تدوین آزمون مهارتی فارسی(آمفا) [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 123-150]
  • صحرایی، رضا مراد کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]
  • صحرایی، رضا مراد ارزشیابی برنامه‌ی درسی مراکز آموزش زبان فارسی از منظر فارسی ‏آموزان غیرایرانی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 65-87]
  • صحرایی، رضا مراد تاثیر به کارگیری نقشه مفهومی بر تقویت مهارت خواندن فارسی آموزان خارجی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 95-122]
  • صحرایی، رضا مراد تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • صداقت، الهام راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • صدیقی فر، زهره جهت گیری های انگیزشی و پیشرفت تحصیلیِ فارسی آموزان عربی زبان [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 75-94]
  • صدیقی فر، زهره بررسی اثربخشی آموزشِ مبتنی بر روش تکلیف محور بر خواندن و درک مطلبِ فارسی با اهداف ویژه [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 79-101]
  • صدیقی فر، زهره پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 3-20]
  • صدیقی‌فر، زهره تأثیر به‏ کارگیری راهبردهای فراشناختی، اجتماعی و عاطفی بر میزان موفقیت فارسی‌آموزان غیرایرانی در مهارت نوشتاری [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 39-62]
  • صدیقی‏فر، زهره آموزش جمله‏های شرطی زبان فارسی به غیر فارسی‏زبانان:مقایسه‏ی دو روش تدریس ساختاری و تکلیف- محور [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 31-59]
  • صفارمقدم، احمد واکاوی خطاهای تلفظی تاجیکی‌زبانان براساس ساخت هجایی فارسی ایران و فارسی تاجیکی از منظر نظریه‌ی بهینگی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 65-90]
  • صفارمقدم، احمد مهارت های شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی: مقایسه ی کلاس‌های مجازی و حضوری [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 119-138]
  • صفائی اصل، اسماعیل بررسی میزان انگیزش و جهت‌گیری فارسی‌آموزان ترکی‌زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 3-22]
  • صفائی اصل، اسماعیل بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]
  • صفری کرهرودی، معصومه احساس غربت و سازگاری اجتماعی و رابطه‌ی آنها با یکدیگر در فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 29-58]

ض

  • ضیاحسینی، سیّد محمد تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی‏ آموزان خارجی؛ مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان کره ‏ای [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 119-138]

ط

  • طالبی، مروارید رویکرد مفهومی- نقشی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 55-92]
  • طالبی، مروارید مقایسه‏ ی واژه های پایه‌ی زبان فارسی در شش پژوهش [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 115-134]
  • طوسی نصرآبادی، محمدرضا بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]

ظ

  • ظهرابی، محمد بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]

ع

  • عاصی، مصطفی واژه‌ در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 3-26]
  • عامری، حیات مقایسه‌ی رشد زبان گفتاری در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی پایه‌‌ی اول تا سوم [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 31-52]
  • عامری، حیات بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • عبادی، سامان تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 3-23]
  • عبادی، سامان بازنمایی جنسیت در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: مطالعه ی موردی جلد دوم و سوم مجموعه‌‌ی «فارسی بیاموزیم» [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 27-46]
  • عبادی، سامان بررسی یافته‏ های تجربی و دیدگاه‏ های فراگیران در خصوص تأثیر ارزشیابی پویای رایانه‌ای بر یادگیری واژگان فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 3-16]
  • عبادی، سامان استنباط واژگانی و یادگیری کلمات: مقایسه ی تأثیر تمرین لغت و ارزشیابی پویای گروهی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 23-44]
  • عباسی، زهرا سنجش رغبت فارسی‌آموزان غیرایرانی به ادبیات فارسی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 101-116]
  • عباسی، زهرا تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی ‏آ‏موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 103-126]
  • عبداللهی پارسا، طاهره تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]
  • علی‌پور، محمّد بررسی متون خوانداری مجموعه‌ی «فارسی بیاموزیم» بر اساس نقش‏های هفت‏گانه‌ی زبان از دیدگاه هلیدی [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 163-179]
  • علیزاده، علی به‌کارگیری بندهای موصولی فاعلی-‌فاعلی و فاعلی-‌مفعولی: مقایسه‌ی نوشتار فارسی‌آموزان عربی‌زبانِ سطح میانی و پیشرفته [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 59-78]
  • علیزاده، علی ساخت های نحوی غالب در متون مطبوعاتی و تأثیر آن ها بر درک مطلب خوانداری غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 27-46]
  • علیزاده، علی ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان برپایه ی رویکرد دستورآموزشی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 45-68]
  • علی نژاد، بتول مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]
  • علی‏نژاد، بتول بلاغت مقابله‏ای و بررسی فرا‏گفتمان در انشاهای توصیفی فارسی زبانان و فارسی آموزان عرب [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 79-100]
  • علوی مقدم، سید بهنام سنجش کاربست ابزارهای انسجام واژگانی در کتاب‏ های فارسی متوسطه‏ ی اول [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 77-96]
  • علوی‌مقدم، سید بهنام بررسی اثربخشی آموزشِ مبتنی بر روش تکلیف محور بر خواندن و درک مطلبِ فارسی با اهداف ویژه [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 79-101]
  • عمادی، سیّد رسول تأثیر نرم‌افزار چندرسانه‌ای آموزشی مبتنی بر رویکرد ساخت گرایی بر میزان یادگیری واژه ‏های پایه‌ی فارسی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 47-64]

غ

  • غیاثیان، مریم سادات راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • غریبی، افسانه واکاوی نیازهای عمومی زبانی فارسی آموزان [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 61-78]
  • غریبی، افسانه کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]
  • غنی‌زاده، افسانه تأثیر بازخوردهای اصلاحی مدرسان بر مهارت خواندن، اضطراب و نگرش فارسی آموزان غیرایرانی: روش تلفیقی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 63-81]

ف

  • فارسی، آناهیتا گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]
  • فاطمی منش، علی بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]
  • فخرشفائی، ناهید مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • فرشبافیان، احمد بررسی میزان انگیزش و جهت‌گیری فارسی‌آموزان ترکی‌زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 3-22]
  • فیضی، مریم فعل‏های پرکاربرد در نوشتار فارسی‏آموزان غیرفارسی‏ زبان: تحلیلی بر پایه‏ ی دستور نظام مند نقش گرا [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 83-114]
  • فهندژ سعدی، رحیم انتقال بین‌زبانی مهارت خوانداری و راهبردهای آن: مطالعه‌ی موردی فارسی ‏آموزان فرانسوی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 83-100]

ق

  • قاسم زاده علیشاعی، ابوالفضل بررسی میزان انگیزش و جهت‌گیری فارسی‌آموزان ترکی‌زبان در یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 3-22]
  • قپانداری بیدگلی، فهیمه تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی‏ آموزان خارجی؛ مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان کره ‏ای [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 119-138]
  • قربانی، سعیده مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]

ک

  • کامیابی گل، عطیه رشد مهارت نوشتار در فارسی زبانان 13- 18 ساله با نگاهی به الگوهای نحوی و مکث [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 119-136]
  • کامیابی گل، عطیه بررسی سرعت ارتباط‌یابی بند موصولی با هسته: مقایسه‏ی فارسی‌آموزان با فارسی‌زبانان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 21-50]
  • کامیابی‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌گل، عطیه ساخت های نحوی غالب در متون مطبوعاتی و تأثیر آن ها بر درک مطلب خوانداری غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 27-46]
  • کیانی، سارا بررسی مشخصه‌های فای در گفتار فارسی‌آموزان و چالشی در رویکرد کمینه‌گرا [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 3-28]
  • کاووسی، علی‌رضا تأثیر نرم‌افزار چندرسانه‌ای آموزشی مبتنی بر رویکرد ساخت گرایی بر میزان یادگیری واژه ‏های پایه‌ی فارسی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 47-64]
  • کبیری، مسعود ساخت آزمون خواندن برای دانش‌آموزان پایه‌ی ششم ابتدایی با استفاده از انگاره‌ی سنجش شناختی تشخیصی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 3-30]
  • کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه مقایسه متون فیزیولوژی گایتون و فارسی ویژه‌ی پزشکی: تحلیلی پیکره-بنیاد [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 137-163]
  • کرد زعفرانلو کامبوزیا، عالیه سطح‌بندی‌ متون پزشکی فارسی برای‌ غیر فارسی‌زبانان: انگاره‌ای برپایه ی دستور نظام‌مند- نقش‌گرای هلیدی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 47-74]
  • کریمی، اعظم میزان به‏ کارگیری راهکارهای درک مطلب شنیداری: مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان دوره‏ ی پیش‏ دانشگاهی [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 69-102]
  • کریمی، اعظم نقش درک میان فرهنگی و نگرش به مدرس در اضطراب یادگیری فارسی‌آموزان [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 28-3]
  • کوراوند، آمنه ارزیابی دستور آموزشی در کتاب‏های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏ زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 117-141]
  • کولی وندی، احمد بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]

گ

  • گلپور، لیلا آزمون چندگزینه‌ایِ شنیدن: مقایسه‏ ی تأثیر ارائه ‏ی گزینه‏ ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 47-68]
  • گلپور، لیلا طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژه ی غیرفارسی زبانان: راهکارها و تحلیل خطاها [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 41-64]
  • گلفام، ارسلان مقایسه متون فیزیولوژی گایتون و فارسی ویژه‌ی پزشکی: تحلیلی پیکره-بنیاد [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 137-163]
  • گلفام، ارسلان سطح‌بندی‌ متون پزشکی فارسی برای‌ غیر فارسی‌زبانان: انگاره‌ای برپایه ی دستور نظام‌مند- نقش‌گرای هلیدی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 47-74]
  • گلفام، ارسلان مقایسه‌ی رشد زبان گفتاری در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی پایه‌‌ی اول تا سوم [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 31-52]

م

  • متولیان نائینی، رضوان خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • متولیان نائینی، رضوان تحلیل خطاهای نحوی فارسی‌آموزان اردوزبان [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 31-64]
  • مجیری، امیرحسین مقایسه‏ ی واژه های پایه‌ی زبان فارسی در شش پژوهش [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 115-134]
  • محمدصابر خاقانی نژاد، محمدصابر انتقال بین‌زبانی مهارت خوانداری و راهبردهای آن: مطالعه‌ی موردی فارسی ‏آموزان فرانسوی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 83-100]
  • محمدنژاد عالی زمینی، یوسف تحلیل فرایندهای کتاب‏ های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‏ زبانان: مطالعه‏ ی موردی رویکرد نقش گرای نظام مند [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 17-38]
  • مختاری، شهره مهارت های شنیداری فارسی‌آموزان غیرایرانی: مقایسه ی کلاس‌های مجازی و حضوری [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 119-138]
  • مدرسی‏تهرانی، یحیی کنش‏ گفتاریِ درخواست: مقایسه‏ی فارسی‏زبانان و فارسی‏آموزان [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 83-107]
  • مدرسی سریزدی، آسیه السادات طراحی انگاره‌ی نظری برنامه‌ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 53-76]
  • میرخانی، مهری بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • مریخی سالانقوچ، معصومه تأثیر بازخوردهای اصلاحی مدرسان بر مهارت خواندن، اضطراب و نگرش فارسی آموزان غیرایرانی: روش تلفیقی [دوره 6، شماره دو- پیاپی 14، 1396، صفحه 63-81]
  • مریدی، بهزاد آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • میردهقان، مهین ‏ناز تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]
  • میردهقان، مهین ناز تهیه‏ی مطالب آموزشی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان بر مبنای رویکرد تلفیقی رایانه مبنا و کلاس مبنا در آموزش هم‏زمان مهارت های زبان [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 1-24]
  • میردهقان، مهین ناز آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • میردهقان، مهین ناز خطاهای نوشتاری فارسی‏آموزان آلمانی‌زبان در سطح مقدماتی: خطاهای املایی-واجی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 91-116]
  • میردهقان، مهین ناز تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]
  • میردهقان، مهین‌ناز تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]
  • میرزایی برزکی، رضا تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]
  • میرزایی حصاریان، محمد باقر مقایسه متون فیزیولوژی گایتون و فارسی ویژه‌ی پزشکی: تحلیلی پیکره-بنیاد [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 137-163]
  • میرزایی حصاریان، محمد باقر سطح‌بندی‌ متون پزشکی فارسی برای‌ غیر فارسی‌زبانان: انگاره‌ای برپایه ی دستور نظام‌مند- نقش‌گرای هلیدی [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 47-74]
  • میرزایی‌حصاریان، محمد‌باقر در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • میرزائیان، وحیدرضا سامانه ‏ی هوشمند آموزش زبان فارسی به انگلیسی‏ زبانان: طراحی، اجرا و ارزیابی [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 103-122]
  • مظفری، محمدمهدی مقایسه ی سبک‌های مدیریت کلاس بر مهارت‌های راهبردی فراشناختی، هیجانی نارساخوانی دانشجویان ایرانی و غیرایرانی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 69-84]
  • مقدم زاده، علی ساخت آزمون خواندن برای دانش‌آموزان پایه‌ی ششم ابتدایی با استفاده از انگاره‌ی سنجش شناختی تشخیصی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 3-30]
  • ملک ‏لو، داود بازنماییِ دین در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 93-116]
  • ملکی ارفعی، فرزانه بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • ملکیان، رسول تحلیل خطاهای نحوی فارسی‌آموزان اردوزبان [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 31-64]
  • منشی زاده، مجتبی مقایسه‌ی رشد زبان گفتاری در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی پایه‌‌ی اول تا سوم [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 31-52]
  • منشی زاده، مجتبی بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • منشی‌زاده، مجتبی خطاهای نحوی تالشی‌زبان‌ها در کاربرد زبان فارسی [دوره 3، شماره یک - پیاپی 6، 1393، صفحه 117-135]
  • مهدوی، محمد امین ابزارهای آموزش زبان فارسی در محیط مجازی: از طراحی تا اجرا [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 61-82]
  • مهدوی، محمد جواد ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان برپایه ی رویکرد دستورآموزشی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 45-68]
  • میهمی، حسین نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • موسوی میانگاه، طیبه مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]
  • مومنیِ راد، اکبر تکیه ‏گاه‏ سازی آموزشی و تأثیر آن بر یادگیری زبان فارسی [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 3-24]

ن

  • نادری، عزت الله طراحی انگاره‌ی نظری برنامه‌ی درسی با رویکرد کارآفرینی برای درس فارسی دوره‌ی ابتدایی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 53-76]
  • نجاری، مهدی بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • نجفی پازکی، معصومه نمود نوشتاری در کتاب‌های فارسی و ارتباط آن با مهارت روخوانی دانش‌آموزان دوره‏ ی اول ابتدایی [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 97-118]
  • نژاد محمّد، وحید بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • نصری، عباس نقش واژگان بسامدی در ارزیابی مهارت واژگانی فارسی ‏آموزان [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 25-45]
  • نعمتی سرخی، محبوبه بررسی تأثیر آموزش از طریق رایانه درمقایسه با روش سنتی بر میزان یادگیری زبان آموزان غیر فارسی زبان [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 101-122]
  • نعمتی سرخی، محبوبه بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 251-266]
  • نقش بندی، شهرام مهارت درک خواندن فارسی‏ آموزان غیرایرانی: مطالعه ‏ی تأثیر کاربرد متون ساده شده‏ ی‏ گلستان بر آن [دوره 6، شماره یک- پیاپی 13، 1396، صفحه 135-152]
  • نقوی، لیلا سنجش دانش کاربردشناسی فارسی آموزان غیرایرانی: بررسی نقش دوره‌های آموزش زبان فارسی، زبان مادری و سطح زبانی زبان‌آموزان [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 89-117]
  • نوذری رابری، مریم مقایسه‌ی رشد زبان گفتاری در دانش‌آموزان نارساخوان و عادی پایه‌‌ی اول تا سوم [دوره 7، شماره یک- پیاپی 15، 1397، صفحه 31-52]
  • نوربخش، ماندانا بازنماییِ دین در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 93-116]

و

  • وحیدی‌فردوسی، طاهره ساخت های نحوی غالب در متون مطبوعاتی و تأثیر آن ها بر درک مطلب خوانداری غیرفارسی زبانان [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 27-46]
  • وزیرنژاد، فیروزه آموزش مجازی زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان: بررسی موردی دو تارنمای اینترنتی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 3-26]
  • وکیلی‏ فرد، امیررضا بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • وکیلی‏ فرد، امیررضا تدوین فهرست واژگان پایه برای زبان فارسی: رویکردی تلفیقی [دوره 3، شماره سه - پیاپی 8، 1393، صفحه 3-23]
  • وکیلی فرد، امیررضا رابطه‏ی جنسیت و به کارگیری راهبردهای یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 1، شماره یک -پیاپی 1، 1391، صفحه 25-59]
  • وکیلی فرد، امیررضا احساس غربت و سازگاری اجتماعی و رابطه‌ی آنها با یکدیگر در فارسی‌آموزان غیرایرانی [دوره 4، شماره یک - پیاپی9، 1394، صفحه 29-58]
  • وکیلی فرد، امیررضا واژه‌ در کتاب‌های آموزش زبان فارسی به غیر‌فارسی‌زبانان: پژوهشی پیکره‌بنیاد [دوره 5، شماره دو - پیاپی 12، 1395، صفحه 3-26]
  • وکیلی فرد، امیر رضا بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]
  • وکیلی‌فرد، امیررضا راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • وکیلی‌فرد، امیررضا آزمون چندگزینه‌ایِ شنیدن: مقایسه‏ ی تأثیر ارائه ‏ی گزینه‏ ها در دو قالب نوشتاری و گفتاری [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 47-68]
  • وکیلی‌فرد، امیررضا تأثیر نرم‌افزار چندرسانه‌ای آموزشی مبتنی بر رویکرد ساخت گرایی بر میزان یادگیری واژه ‏های پایه‌ی فارسی [دوره 4، شماره دو- پیاپی 10، 1394، صفحه 47-64]
  • وکیلی‏فرد، امیررضا ابزارهای آموزش زبان فارسی در محیط مجازی: از طراحی تا اجرا [دوره 1، شماره دو -پیاپی 2، 1391، صفحه 61-82]

ه

  • هادی زاده، محمد جواد ارزیابی محتوای دستور در منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان برپایه ی رویکرد دستورآموزشی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 45-68]
  • هاشمی، محمدرضا ترکیب‎های قالبی فارسی و کارکردهای متنی آنها در نگارش [دوره 3، شماره دو - پیاپی7، 1393، صفحه 123-150]

ی

  • یزدانی، سعید بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • یعقوبی نژاد، هادی تأثیر پیشینه ی زبانی و جنسیت بر میزان انگیزش در فارسی ‏آ‏موزان غیرایرانی در طول یادگیری زبان فارسی [دوره 7، شماره دو- پیاپی 16، 1397، صفحه 103-126]