نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آرمان خود در زبان دوم بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • آموزش به غیرفارسی‌زبانان آموزش فعل‌های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم‌سازی فعل‌های حرکتی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 109-126]
  • آموزش زبان فارسی مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]
  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • آموزش معکوس بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 251-266]

ا

  • ادبیات داستانی بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • ارزشیابی مهارت نوشتاری طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژه ی غیرفارسی زبانان: راهکارها و تحلیل خطاها [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 41-64]
  • استخراج خودکار واژه‌های پزشکی مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]
  • اعتبار معلم بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • انسجام بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • انگاره هلیدی و حسن بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • انگیزه ی فارسی آموزان خارجی مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 93-117]
  • انواع متن بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]

ب

  • با اختلال فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]
  • بازگشت زبان اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • برنامه‌ی درسی بین‌الملل برای آموزش زبان چینی تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]
  • بی صدایی فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]
  • بند موصولی فاعل-فاعل مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • بند موصولی فاعل-مفعول مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • بندهای موصولی بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]

پ

  • پردی اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • پرسش‌‌‌های درک‌مطلب تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]
  • پیشرفت تحصیلی پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 3-20]
  • پیکره مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]

ت

  • ترکی اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • تعامل نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • تمایل به برقراری ارتباط بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • توالی فراگیری بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]
  • توصیفی بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]
  • توضیحی بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]

ج

  • جنسیت بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]

چ

  • چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]
  • چینی‌زبانان تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]

ح

  • حافظه اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • حروف الفبا مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]

خ

  • خطاهای نوشتاری طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژه ی غیرفارسی زبانان: راهکارها و تحلیل خطاها [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 41-64]
  • خواندن تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]
  • خودپنداری بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • خودهای ممکن مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 93-117]

د

  • دامنه ی انرژی فرکانس های میانی و بالا غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • درسنامه ی آزفا بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • درک زبانی مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • درک مطلب شنیداری بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]
  • دوزبانگی اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • دو زبانه بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]

ر

  • راهبردهای یادگیری خودتنظیمی پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 3-20]
  • رشد هویت نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]
  • رشد واجی فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]
  • روش فونیکس مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]
  • روش‌های ترکیبی استخراج مقایسه روش‌های کلاسیک و روش‌های مبتنی بر اندازه‌های آماری پیکره‏بنیاد در استخراج خودکار واژه‌های پایه علوم پزشکی به روش بسامدی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 227-244]
  • رویکرد تلفیقی تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]

ز

  • زبان‌آموزان چینی مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]
  • زبان‏آموزان فارسی بررسی چگونگی ارتباط بین تمایل به برقراری ارتباط، خودپنداره، آرمان خود در زبان دوم و اعتبار معلم در میان فراگیران خارجی زبان فارسی در ایران [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 51-68]
  • زبان‌پریشی اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]
  • زبان ترکی آذری بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]
  • زبان دوم بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]
  • زبان ‌ژاپنی بررسی تولید واکه‌های ‌افتاده ی ‌فارسی در ‌گفتار ‌فارسی‌آموزان ‌ژاپنی‌زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 3-18]
  • زبان‌شناسی بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • زبان شناسی شناختی بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • زبان فارسی بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 251-266]
  • زیرقشری اختلالات و الگوی بازگشت زبانی بیماران زبان‌پریش دوزبانه ترکی آذربایجانی-فارسی با آسیب زیرقشری [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 91-108]

س

  • سازه ی اول بررسی تولید واکه‌های ‌افتاده ی ‌فارسی در ‌گفتار ‌فارسی‌آموزان ‌ژاپنی‌زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 3-18]
  • سازه ی دوم بررسی تولید واکه‌های ‌افتاده ی ‌فارسی در ‌گفتار ‌فارسی‌آموزان ‌ژاپنی‌زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 3-18]
  • سرمایه ی اجتماعی بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • سرمایه ی اقتصادی بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • سرمایه ی فرهنگی بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • سطح پایه تدوین و ارزیابی درسنامه‌های جامع آموزش زبان فارسی به چینی‌زبانان در سطح پایه براساس چارچوب مرجع آموزش زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 127-155]

ص

  • صداداری فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]

ط

  • طبقه‌‌بندی بَرِت تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]

ع

  • عادی فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]
  • عوامل انگیزشی یادگیری زبان مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 93-117]

غ

  • غیرفارسی‌زبانان مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]
  • غلت سختکامی غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]

ف

  • فارسی آموزان غیرایرانی بندهای موصولی توصیفی و توضیحی: نگاهی تحلیلی بر توالی فراگیری بندهای موصولی فارسی آموزان غیر ایرانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 119-136]
  • فارسی بیاموزیم بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • فارسی به عنوان زبان دوم پیشرفت تحصیلی و راهبردهای خودتنظیمی در یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 3-20]
  • فارسی زبان فرآیندهای صداداری و بی صدایی در کودکان فارسی زبان با رشد واجی عادی و با اختلال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 165-194]
  • فعال شدن زبان آموزان بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 251-266]
  • فعل‌های حرکتی آموزش فعل‌های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم‌سازی فعل‌های حرکتی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 109-126]

ک

  • کتاب‌‌های فارسی تحلیل پرسش‌‌‌‌های خواندن و درک‌مطلب کتاب‌‌های فارسی دوره‌‌ی دوم ابتدایی براساس طبقه‌‌بندی بَرِت (1976) [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 69-92]
  • کنش های نوشتاری طراحی آزمون مهارت نوشتاری ویژه ی غیرفارسی زبانان: راهکارها و تحلیل خطاها [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 41-64]

گ

  • گذرایی آموزش فعل‌های حرکتی گذرا و ناگذر زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان: رویکردی شناختی در تشخیص گذرایی و مفهوم‌سازی فعل‌های حرکتی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 109-126]

م

  • مارش و وایت بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • متن بحثی بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]
  • متن توصیفی بررسی نقش متون بحثی و توصیفی در درک مطلب شنیداری [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 215-232]
  • متون خوانداری بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • متون گفتاری بررسی ابزارهای انسجام متون خوانداری و گفتاری «فارسی بیاموزیم» بر پایه انگاره هلیدی و حسن [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 157-182]
  • مهارت خواندن مقایسه‏ ی آموزش سنتی الفبای زبان فارسی و آموزش براساس الفبای آوانگاری و تأثیر آن بر مهارت خواندن غیرفارسی زبانان بزرگسال [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 137-164]

ن

  • نارساخوانی مقایسه‏ ی درک بندهای موصولی پیچیده در کودکان نارساخوان و سالم فارسی زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 65-90]
  • نظام خود انگیزشی زبان دوم مقایسه ی سطح انگیختگی و عوامل انگیزشی مبتنی بر نظریه ی خودهای ممکن و نظام خودانگیزشی زبان دوم بین فارسی آموزان چینی و لبنانی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 93-117]
  • نظام واجی مشخصه بنیاد غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • نگرش بررسی تاثیر جنسیت بر نگرش دانش‌آموزان ترکی زبان شهرستان مرند به زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 195-213]

و

  • واکه ی افراشته پیشین غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • وجه بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]
  • وجه امری بازنمایی انواع وجه امری در زبان فارسی: رویکرد شناختی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 183-200]

ه

  • همبسته های صوتی غلت سختکامی /j/ در نظام آوایی زبان فارسی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 19-39]
  • هم پیوندی متن و تصویر بررسی رابطه ی متن و تصویر در درسنامه ی آموزش زبان فارسی بر اساس نظریه ی مارش و وایت: مطالعه ی موردی مجموعه ی 4 جلدی زبان فارسی [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 233-250]
  • هویت آموزشی نقش تعامل آموزشی، رشته‌ای، حرفه‌ای، جهانی، محلی و اجتماعی-فرهنگی میان متخصصان آموزش زبان و مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‏زبانان در رشد هویت آنها: رویکرد روایت شناسی تعاملی [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 201-226]

ی

  • یادگیری زبان بررسی رابطه ی بین سرمایه اجتماعی، اقتصادی و فرهنگی خانواده با یادگیری زبان فارسی به وسیله ی کودکان آذری زبان [دوره 8، شماره یک- پیاپی 17، 1398، صفحه 245-257]
  • یادگیری عمیق بررسی تأثیر روش یاددهی- یادگیری معکوس بر پیشرفت مهارت خواندن و نوشتن فارسی‏ آموزان غیرفارسی ‏زبان [دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، 1398، صفحه 251-266]