نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزفا اعتبارِ سازه‌ی معیارنمره‌دهیِ مهارت نوشتن در آزمون جامع فارسی دانشگاه فردوسی برای غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 25-46]
  • آموزش زبان فارسی بررسی تأثیر مؤلفه‌های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه‏ موردی شاهنامة فردوسی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 177-199]
  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان بررسی کارآمدی تصویرسازی در تحقق اهداف آموزشی در کتاب‌های ‌آزفا؛ بررسی موردی: مینا (۱) و ویراست دوم فارسی بیاموزیم (۱) [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 107-128]
  • آموزش نوین زبان فارسی تحلیل کاربردشناختی کتاب آموزش نوین زبان فارسی بر اساس اصول گرایس [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 47-70]

ا

  • استقلال مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 225-255]
  • اصول همکاری گرایس تحلیل کاربردشناختی کتاب آموزش نوین زبان فارسی بر اساس اصول گرایس [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 47-70]
  • اعتبار سازه‌ای اعتبارِ سازه‌ی معیارنمره‌دهیِ مهارت نوشتن در آزمون جامع فارسی دانشگاه فردوسی برای غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 25-46]
  • انتقال آوایی انتقال آوایی در گفتار فارسیِ فارسی‌آموزان چینی با تمرکز بر فضای واکه‌ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 149-176]
  • انفجاری‌های بدنه‌ای انتقال آوایی در گفتار فارسی آموزان چینی و عربی: مطالعه ‏ی موردی انفجاری‏ های بدنه‏ ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 3-24]

پ

  • پایایی اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 25-63]
  • پرسشنامه‌ی انگیزش زبان فارسی اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 25-63]

ت

  • تحول معنایی واژگان بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]
  • تداخل زبانی بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]
  • ترتیب واژه تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • تصویرسازی بررسی کارآمدی تصویرسازی در تحقق اهداف آموزشی در کتاب‌های ‌آزفا؛ بررسی موردی: مینا (۱) و ویراست دوم فارسی بیاموزیم (۱) [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 107-128]
  • تعاملی و ترکیبی بررسی تصاویر درسنامه آموزش زبان فارسی بر اساس رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 129-148]
  • تمایل به برقراری ارتباط مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 225-255]

خ

  • خطای واژگانی بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]
  • خودتنظیمی مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 225-255]
  • خودهای ممکن بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 65-86]

د

  • دستور زبان تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • دستور طراحی بصری بررسی تصاویر درسنامه آموزش زبان فارسی بر اساس رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 129-148]
  • دستور مقوله و میزان واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 115-136]

ر

  • رده ‏شناسی تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]
  • روایی اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 25-63]

ز

  • زبان دوم اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 25-63]
  • زبان عربی بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]
  • زبان فارسی بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]

س

  • سطح فرومیانی واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 115-136]
  • سنجش زبان اعتبارِ سازه‌ی معیارنمره‌دهیِ مهارت نوشتن در آزمون جامع فارسی دانشگاه فردوسی برای غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 25-46]

ش

  • شاهنامه فردوسی بررسی تأثیر مؤلفه‌های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه‏ موردی شاهنامة فردوسی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 177-199]

ط

  • طبقه‌‌‌بندیِ پیشنهادی تحلیل محتوای کتاب‌‌‌های نگارش فارسی دوره‌‌‌ی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 87-113]

ع

  • عدم رعایت قواعد تحلیل کاربردشناختی کتاب آموزش نوین زبان فارسی بر اساس اصول گرایس [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 47-70]
  • عوامل انگیزشی بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 65-86]
  • عوامل روان‌شناختی بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مهارت‌های نوشتاری دانش‏ آموزان از دیدگاه معلمان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 91-106]
  • عوامل زبان‌شناختی بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مهارت‌های نوشتاری دانش‏ آموزان از دیدگاه معلمان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 91-106]
  • عوامل فردی بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مهارت‌های نوشتاری دانش‏ آموزان از دیدگاه معلمان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 91-106]
  • عوامل محیطی بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مهارت‌های نوشتاری دانش‏ آموزان از دیدگاه معلمان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 91-106]

ف

  • فارسی آموزان چینی انتقال آوایی در گفتار فارسی آموزان چینی و عربی: مطالعه ‏ی موردی انفجاری‏ های بدنه‏ ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 3-24]
  • فارسی‌آموزان چینی انتقال آوایی در گفتار فارسیِ فارسی‌آموزان چینی با تمرکز بر فضای واکه‌ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 149-176]
  • فارسی آموزان عربی انتقال آوایی در گفتار فارسی آموزان چینی و عربی: مطالعه ‏ی موردی انفجاری‏ های بدنه‏ ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 3-24]
  • فارسی‌آموزان غیر ایرانی اعتبارسنجی پرسشنامه انگیزه یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 25-63]
  • فارسی‏آموزان غیر ایرانی بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 65-86]
  • فارسی‏آموزِ چینی واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 115-136]
  • فضای واکه‌ای انتقال آوایی در گفتار فارسیِ فارسی‌آموزان چینی با تمرکز بر فضای واکه‌ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 149-176]
  • فعالیت‌‌های نوشتاری تحلیل محتوای کتاب‌‌‌های نگارش فارسی دوره‌‌‌ی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 87-113]

ک

  • کاربردشناسی تحلیل کاربردشناختی کتاب آموزش نوین زبان فارسی بر اساس اصول گرایس [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 47-70]
  • کتاب‌های چهارمهارتی بررسی کارآمدی تصویرسازی در تحقق اهداف آموزشی در کتاب‌های ‌آزفا؛ بررسی موردی: مینا (۱) و ویراست دوم فارسی بیاموزیم (۱) [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 107-128]
  • کتاب‌های درسی بررسی تصاویر درسنامه آموزش زبان فارسی بر اساس رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 129-148]
  • کتاب‌‌‌های نگارش فارسی تحلیل محتوای کتاب‌‌‌های نگارش فارسی دوره‌‌‌ی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 87-113]

م

  • متغیرهای پیش بینی کننده ی هوش فرهنگی هوش فرهنگی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و متغیرهای پیش بینی کننده ی آن [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 201-223]
  • مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان هوش فرهنگی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و متغیرهای پیش بینی کننده ی آن [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 201-223]
  • معادله ی مکانی انتقال آوایی در گفتار فارسی آموزان چینی و عربی: مطالعه ‏ی موردی انفجاری‏ های بدنه‏ ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 3-24]
  • مهارت خواندن و درک مطلب مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 225-255]
  • مهارت نوشتن اعتبارِ سازه‌ی معیارنمره‌دهیِ مهارت نوشتن در آزمون جامع فارسی دانشگاه فردوسی برای غیرفارسی‌زبانان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 25-46]
  • مهارت‌های نوشتاری بررسی عوامل مؤثر بر بهبود مهارت‌های نوشتاری دانش‏ آموزان از دیدگاه معلمان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 91-106]
  • مؤلفه تأثیر استفاده از مؤلفه‌های رده شناسی ترتیب واژه زبان فارسی و عربی بر یادگیری فارسی آموزان عرب زبان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 3-23]

ن

  • نشانه‌شناسی اجتماعی بررسی تصاویر درسنامه آموزش زبان فارسی بر اساس رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 129-148]
  • نظام خودِ انگیزشی زبان دوم بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 65-86]
  • نظریه ی یادگیری گفتار انتقال آوایی در گفتار فارسی آموزان چینی و عربی: مطالعه ‏ی موردی انفجاری‏ های بدنه‏ ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 3-24]
  • نقش‌های ارتباطی بررسی کارآمدی تصویرسازی در تحقق اهداف آموزشی در کتاب‌های ‌آزفا؛ بررسی موردی: مینا (۱) و ویراست دوم فارسی بیاموزیم (۱) [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 107-128]
  • نقش‌های بازنمودی بررسی تصاویر درسنامه آموزش زبان فارسی بر اساس رویکرد نشانه‌شناسی اجتماعی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 129-148]
  • نوشتار واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 115-136]
  • نوشتن تحلیل محتوای کتاب‌‌‌های نگارش فارسی دوره‌‌‌ی دوم ابتدایی بر اساس پیوستار نوشتن [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 87-113]

و

  • واژگان دخیل بررسی تاثیرات تداخل واژه‌های عربی بر یادگیری فارسی‌آموزان عربی‌زبان [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 71-89]
  • واژگان و درک مطلب بررسی تأثیر مؤلفه‌های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه‏ موردی شاهنامة فردوسی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 177-199]
  • واکاوی دستوری واکاوی دستوری نوشتار فارسی‌آموزان چینی سطح فرومیانی (A2): تحلیلی بر پایه‌ی دستور مقوله و میزان [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 115-136]
  • واکه‌های چینیِ مندرین انتقال آوایی در گفتار فارسیِ فارسی‌آموزان چینی با تمرکز بر فضای واکه‌ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 149-176]
  • واکه‌های فارسی انتقال آوایی در گفتار فارسیِ فارسی‌آموزان چینی با تمرکز بر فضای واکه‌ای [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 149-176]
  • ویژگی‌های موسیقایی بررسی تأثیر مؤلفه‌های آهنگین متون ادبی در آموزش زبان فارسی؛ مطالعه‏ موردی شاهنامة فردوسی [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 177-199]

ه

  • هوش فرهنگی هوش فرهنگی مدرسان آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان و متغیرهای پیش بینی کننده ی آن [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 201-223]
  • هوش هیجانی مدل‏یابی رابطه‌ی هوش هیجانی، استقلال، خودتنظیمی و تمایل به برقراری ارتباط، بامهارت خواندن درمیان فارسی‏آموزان غیر ایرانی: مدل معادله‌ی ساختاری [دوره 9، شماره یک- پیاپی 19، 1399، صفحه 225-255]

ی

  • یادگیری زبان دوم/ خارجی بررسی نقش عوامل انگیزشی و خودهای شخصیتی در یادگیری زبان فارسی [دوره 9، شماره دو- پیاپی 20، 1399، صفحه 65-86]