• صفحه اصلی
  • مرور
    • شماره جاری
    • بر اساس شماره‌های نشریه
    • بر اساس نویسندگان
    • بر اساس موضوعات
    • نمایه نویسندگان
    • نمایه کلیدواژه ها
  • اطلاعات نشریه
    • درباره نشریه
    • اهداف و چشم انداز
    • اعضای هیات تحریریه
    • اصول اخلاقی انتشار مقاله
    • بانک ها و نمایه نامه ها
    • پیوندهای مفید
    • پرسش‌های متداول
    • فرایند پذیرش مقالات
    • اخبار و اعلانات
  • راهنمای نویسندگان
  • ارسال مقاله
  • داوران
  • تماس با ما
 
  • ورود به سامانه ▼
    • ورود به سامانه
    • ثبت نام در سامانه
  • English
صفحه اصلی فهرست مقالات مشخصات مقاله
  • ذخیره رکوردها
  • |
  • نسخه قابل چاپ
  • |
  • توصیه به دوستان
  • |
  • ارجاع به این مقاله ارجاع به مقاله
    RIS EndNote BibTeX APA MLA Harvard Vancouver
  • |
  • اشتراک گذاری اشتراک گذاری
    CiteULike Mendeley Facebook Google LinkedIn Twitter
پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان
arrow مقالات آماده انتشار
arrow شماره جاری
شماره‌های پیشین نشریه
دوره دوره 8 (1398)
شماره شماره دو- پیاپی 18
شماره شماره یک- پیاپی 17
دوره دوره 7 (1397)
دوره دوره 6 (1396)
دوره دوره 5 (1395)
دوره دوره 4 (1394)
دوره دوره 3 (1393)
دوره دوره 2 (1392)
دوره دوره 1 (1391)
. (1398). سخن سردبیر. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 8(شماره دو- پیاپی 18), 1-1. doi: 10.30479/jtpsol.2019.1861
. "سخن سردبیر". پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 8, شماره دو- پیاپی 18, 1398, 1-1. doi: 10.30479/jtpsol.2019.1861
. (1398). 'سخن سردبیر', پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 8(شماره دو- پیاپی 18), pp. 1-1. doi: 10.30479/jtpsol.2019.1861
. سخن سردبیر. پژوهش نامه آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان, 1398; 8(شماره دو- پیاپی 18): 1-1. doi: 10.30479/jtpsol.2019.1861

سخن سردبیر

سخن سردبیر، دوره 8، شماره دو- پیاپی 18، پاییز و زمستان 1398، صفحه 1-1  XML اصل مقاله (83.36 K)
شناسه دیجیتال (DOI): 10.30479/jtpsol.2019.1861
تاریخ دریافت: 01 مهر 1398،  تاریخ پذیرش: 01 مهر 1398 
چکیده
گسترش دانسته­ها و اطلاعات در دهه­های اخیر، اهمیت نمایه­ها را برای کاربران اطلاعات دوچندان کرده است. امروزه گروه‌های حرفه‌ای علمی تکنیک­های گوناگونی را به­کار می­گیرند تا با پردازش اطلاعات، نمایه‌سازی­ها را سریع، دقیق، یکدست و جامع­تر ارائه کنند. در این میان، نمایه‌نامه‌ها پدید آمدند تا به طبقه­بندی مجله­ها، نشریه­ها و کتاب­ها بر طبق معیارهایی پذیرفته شده بپردازند و آن را در اختیار مخاطبان قرار ‌دهند. پس از بررسی و تأیید، نام نشریه در فهرست نشریه­های مورد تأیید آن نمایه‌نامه، درج می­گردد و می­توان مشخصات نویسندگان، چکیده و گاهی متن کامل مقاله را در آن نمایه‌نامه، جست‌وجو کرد. در حقیقت، نمایه خط ارتباطی میان منابع اطلاعاتی  و کاربران است.
از این رو، از امسال تلاش کردیم که در برخی از پایگاه­های اطلاعاتی مهم  بین­المللی عضو شویم. برخی از آن­ها بزرگترین پایگاه های اطلاعاتی «چکیده» و «استنادی» جهان هستند که علاوه بر چکیده­ی مقالات، فهرست منابع هر مقاله را نیز نشان می­دهد بنابراین امکان محاسبه­ی تعداد استنادات برای هر مقاله امکان­پذیر می­شود. عضویت در برخی از آن­ها نشان‌دهنده­ی تعهد تیم نشریه به کیفیت و دسترسی آزاد به مقالات داوری‌شده است و این­که عضو  پایگاه اطلاعاتی در زمینه­ی رعایت اصول شفاف‌سازی گام برمی‌دارد و از آن­ها به‌عنوان شرط عضویت پیروی می­کنند.
با توجه به این­که دانش آموزشکاوی زبان فارسی از دهه­ی گذشته رو به گسترش است، شایسته دیدیم که دسترسی به پژوهش­های صورت گرفته را در گستره­ای وسیع­تر در اختیار پژوهشگران جهانی قرار دهیم. کار دشوار پژوهش نیازمند آن است که پژوهشگران این حوزه بتوانند آنچه را در جهان دانش و پژوهش در حال رخ دادن است، ببینید و با شفافیت بیشتری به تحقیق بپردازند. بدون شک، ارائه­ی دستاوردهای این حوزه به پژوهش­های کیفی­تر، دسترسی سریع به داده­ها، صرفه­جویی در زمان پژوهش و به­روز شدن اطلاعات پزوهشگران کمک خواهد کرد.

 
امیررضا وکیلی فرد
آموزشکاو زبان فارسی
سردبیر
عنوان مقاله [English]
Editor-in-chief's note
چکیده [English]
The spread of knowledge and information in recent decades has doubled the importance of indexes for information users. Nowadays, professional science groups employ a variety of techniques to process information and to provide quick, accurate, seamless, and comprehensive indexing. In the meantime, journal indexing agencies have emerged which categorize magazines, journals, and books according to accepted criteria and make them available to readers. After review and approval, the name of the journal is registered in the list of the approved journals of that indexing agency, and the authors' details, abstracts, and sometimes the full texts of the articles could be searched in the index. In fact, indexing represents the line of communication between information sources and users.
So, this year we tried to register JTPSOL in some of the most important international indexing databases. Some of them were among the largest abstract and citation databases of the world which, in addition to abstracts of articles, also contain the references list of each article and thus enable to calculate the number of citations for each article. Membership in some of them reflects that the journal team is committed to quality and free access to peer-reviewed articles, and that the database member is taking steps to comply with the transparency principles and to follow them as a condition of membership.
Given that the knowledge of Persian language teaching has been expanding over the past decade, we recognized that we need to provide access to research in this field to a wider range of international researchers. The difficult task of research requires that researchers in this field be informed of what is happening in the world of knowledge and research and conduct research more transparently. Undoubtedly, presenting the achievements of this field will contribute to better quality research, quick access to data, saving research time, and updating researchers' information.
 
Amirreza Vakilifard
Persian Language Teaching Researcher
Editor-in-chief
مراجع
آمار
تعداد مشاهده مقاله: 31
تعداد دریافت فایل اصل مقاله: 19
صفحه اصلی | واژه نامه اختصاصی | اخبار و اعلانات | اهداف و چشم انداز | نقشه سایت
ابتدای صفحه ابتدای صفحه

Creative Commons License
This work is licensed under a Creative Commons Attribution-NonCommercial 4.0 International License.

Journal Management System. Designed by sinaweb.