دبیرمقدم، م. (1384). زبانشناسی نوین: دستاوردها و افقها، مجموعه مقالات نخستین همایش زبانشناسی و آموزش زبان، (دانشگاه تربیت مدرس)، انتشارات سمت، صص: 117ـ129.
میرزایی حصاریان، م. ب. (1390). خواندن و درک مطلب متون فارسی برای فارسیآموزان (سطح میانی). قزوین: دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
Alami, M. et al. (2013). Male-Female Discourse Difference in Terms of Lexical Density. Research Journal of Applied Sciences, Engineering and Technology, 5(23): 5365-5369.
Castello, E. (2008). Text complexity and Reading Comprehension Tests. Bern: Peter Lang.
Flesch, R. F. (1948). A New Readability Yardstick. Journal of Applied Psychology, 32: 221-233.
Halliday, M. A. K. (1985). Spoken and Written Language. (1st edition). Vic: Deakin University.
Halliday, M. A. K. & Matthiessen, C. M. I. M. (2004). An Introduction to Functional Grammar (3rd edition). London: Arnold.
Halliday, M. A. K. & Webster, J. (Eds.). (2009). Methods-Techniques-Problems, in Continuum Companion to Systemic Functional Linguistics. London: Continuum, 59-86.
Newnham, S. A. (2013). Text Complexity in Graded Readers: A Systemic Functional Look. Theses, Dissertations and Capstones, p: 498.
To, V. et al. (2013). Lexical Density and Readability: A Case Study of English Textbooks. The International Journal of Language, Society and Culture, 37(7): 61-71.
Ure, J. (1971). Lexical density and register differentiation. In G. E. Perren & J. L. M. Trimm (Eds), Applications of Linguistics: Selected Papers of the 2nd International Congress of Applied Linguists. London: Cambridge University Press, 443-452.