آقاگلزاده، ف. و میرزایی حصاریان، م. ب. (1392). در جستجوی انگارهای آموزشی بر پایهی پیچیدگیهای واژگانی و دستوری در دستور نظاممند-نقشگرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیر ایرانی (سطح پیشرفته)، پژوهش نامهی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، دانشگاه بین المللی امام خمینی(ره)، دوره 2، شماره 2.
اعلایی، م. (1388). بررسی کتاب های علوم انسانی (سازمان سمت) در چارچوب دستور نظاممند نقشگرای هلیدی از منظر فرانقش متنی و بینافردی، رسالهی دوره دکتری زبان شناسی، گروه زبان شناسی، دانشکدهی ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تربیت مدرس.
باطنی، م. ر. (1372).توصیف ساختمان دستور زبان فارسی، چاپ پنجم، مؤسسه انتشارات امیرکبیر، تهران.
حقشناس، ع. م. (1369). در جستجوی زبان علم، مجله زبانشناسی، سال هفتم، ش2، ص49-55.
دبیر مقدم، م. (1384). زبانشناسی نوین: دستاوردها و افقها، مجموعه مقالات نخستین همایش زبانشناسی و آموزش زبان، دانشگاه تربیت مدرس، انتشارات سمت ، ص117ـ129.
وکیلیفرد، ا. ر. و گلهداری، م. (1381). فارسی ویژهی علوم پزشکی برای دانشجویان خارجی، قزوین، انتشارات پرک.
هال، ج. ای. (1385). فیزیولوژی پزشکی گایتون، برگردان احمد رضا نیاورانی، انتشارات سماط، تهران.
Achugar, M. & Schleppegrell, M. J. (2005). Beyond connectors: The construction of cause in history textbooks. Linguistics and Education, 16(3), 298-318.
Bailey, A. L. & Butler, F. A. (2007). A conceptual framework of academic English language for broad application to education. In A. L. Bailey (Ed.), The Language Demands of School: Putting academic English to the test (pp. 68-102). New Haven, CT: Yale University Press.
Bailey, A. L. Butler, F. A., Stevens, R., & Lord, C. (2007). Further specifying the language demands of school. In A. L. Bailey (Ed.), The Language Demands of School: Putting academic English to the test (pp. 103-156). New Haven, CT: Yale University Press.
Christie, F. (2012). Language education throughout the school years: A functional perspective. New York: Wiley-Blackwell.
Halliday, M. A. K. (1985). Spoken and written language. 1st ed.Vic: Deakin University.
Halliday, M. A. K. (1987). Spoken and Written Modes of Meaning. In R. Horowitz and S. J. Samuels (Eds), Comprehending Oral and Written Language, (pp 55-82). San Diego: Academic Press. Inc.
Halliday, M. A. K. & Matthiessen, C. M. I. M. (2004). An introduction to functional grammar (3rd ed.). London: Arnold.
Halliday, M. A. K. (2003). On Language and Linguistics. Edited by Webster, London and New York: Continuum.
Halliday, M. A. K. & Matthiessen, C. M. I. M. (2004). An introduction to functional grammar (3rd ed.). London: Arnold.
Halliday, M.A.K. & Webster.(Eds.). (2009). Methods-Techniques-Problems. in Continuum Companion to Systemic Functional Linguistics. London: Continuum, 86-59.
Halliday, M. A. K. & Matthissen,C. (2014). Halliday's introduction to functional grammar(4nd edition). London: Routledge.
Hasan, Ruqaiya. (1989). Linguistics, Language and Verbal Art, London: Oxford University Press.
Heilman, M. Collins-Thompson, K. Callan, J. Eskenazi, M. (2006), Classroom Success of an Intelligent Tutoring System for Lexical Practice and Reading Comprehension, Proc. Interspeech2006, Pittsburgh September 2006.
Newnham, S.A. (2013). Text Complexity in Graded Readers: A Systemic Functional Look Theses, Dissertations and Capstones, P: 498.
Moore, T. (2002).knowledge and agency: a study of metaphenomenal discourse in textbooks disiplines, English for Specific Purposes, 21(4):347-366.