جعفرپور، ع. (1375). مقدمه ای بر آزمونشناسی زبان. شیراز: انتشارات دانشگاه شیراز.
جلیلی، س. ا. (1390). مبانی تهیه و تدوین آزمون مهارتی فارسی (آمفا). پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
دانای طوسی، م. و بازیار، م. (1391). شاخصهاى آموزش گوش دادن در دورهی ابتدایى: شواهدى از برنامهی درسى زبان ملّى چند کشور پیشرو در زبانآموزى و ایران. فصلنامهی نوآوریهای آموزشی. دوره 11 , شمارهی 41 ; صص: 89-112.
زندی، ب. روشن، ب. وکیلیفرد، ا. و گلپور، ل. (1393). آزمون چندگزینهای شنیدن: مقایسهی تأثیر ارائهی گزینهها در دو قالب نوشتاری و گفتاری. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سال سوم، شمارهی دوم، تابستان 1393، صص: 47-68.
شقاقی، و. و همکاران. (1390) .هنجاریابیِ آزمون بینالمللی زبان فارسی. فصلنامهی پازند، شمارهی 91، صص: 99-87.
صحرایی، ع. و جلیلی، ا. (1391). مبانی تهیه و تدوین آزمون مهارتی فارسی (آمفا). پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، سال اول، شمارهی اول، پاییز 1391،صص: 123-150.
قنسولی، ب. (1389). طراحی و رواییسنجیِ آزمون بسندگی زبان فارسی. مجلهی پژوهش زبانهای خارجی، شمارهی 57، صص: 129-115.
Anderson, A. & Lynch, T. (1988). Listening. Oxford: Oxford University Press.
Bates, T. (2001). The Continuing Evolution of ICT Capacity: The Implications for
Education. Vancouver: The Commonwealth of Learning.
Boyle, J. P. (1984). Factors affecting listening comprehension. ELT Journal, Vol. 38/1
Brown, H. Douglas. (2004). Language assessment - principles and classroom practice. New York: Pearson/Longman.
Buck, G. (2001). Assessing listening. Cambridge: Cambridge University Press.
Clark, H. H. (1886). Using language. Cambridge: Cambridge University Press.
Dunkel, P. (1991). Listening in the native and second/foreign language: Toward an integration of research and practice. TESOL Quarterly, 25, 431-457.
Emanuel, R, et al. (2008) How college students spend their time communicating. International Journal of Listening, vol. 22, pp. 13–28.
Emery, P. G. (1980). Evaluation Spoken English: A New Approach to the Testing of Listening. ELT Journal, Vol. XXX1V, No. 2. January, pp. 96-99.
Field, J. (2005). Intelligibility and the listener: The role of lexical stress. TESOL Quarterly 38, 3, 388–423.
Good, T. (1977). Teaching manual: Missouri Mathematics Effectiveness Project (Tech. Rep. 132). Columbia: University of Missouri, Center for Research.
Harmer, J. (2007). How to teach English. Essex: Pearson Longman.
Henning, G. (1991). A study of the effects of variation of short-term memory load, reading response length, and processing hierarchy on TOEFL listening comprehension item performance (TOEFL Research Report No. 33). Princeton, NJ: Educational Testing Service.
Lynch, T. (1993). "Theoretical perspectives on listening" in W. Grabe (ed.), Annual Review of Applied Linguistics, Vol. 13. Cambridge: Cambridge University Press, 8–19.
Macaro, E. (2111). Learning Strategies in Foreign and Second Language Classrooms, London and New York: Continuum.
McDonough, S. H. (1976). Listening Comprehension: The Effect of Test Question on Delayed Recognition of Content and Expression. Audio-Visual Language Journal, Vol. X1V, 3. pp 147-151.
Nunan, D. (1998). "Approaches to teaching listening in the language classroom" in proceedings of the 4779 Korea TESOL Conference. Taejon, Korea: KOTESOL.
Nurul Islam, M. (2012). An Analysis on How to Improve Tertiary EFL Students’ Listening Skill of English. Journal of Studies in Education. ISSN 2162-6952. 2012, Vol. 2, No. 2.
O'Malley, J. M. Chamot, A.U. & Küpper, L. (1989). Listening comprehension strategies in second language acquisition. Applied Linguistics, 29, 331-341.
Pachler, N. & Redondo, A. (2007). Teaching foreign languages in the secondary school – a practical guide. Second edition. London: Routledge.
Rost, M. (2002). Teaching and Researching Listening. London: Longman.
Sally, Ovaiza. (1985). Listening Comprehension- A Lecture-Based Approach. ELT Journal, Vol. 39/3. 187-192.
Swain, M. (1985). Communicative competence: Some roles of comprehensible input and comprehensible output in its development, In S. Gass & C. Madden (eds.), Input in second language acquisition (pp. 235–53), Rowley, MA: Newbury House.
Takeuchi, T. & Kozuka, Y. (2010). Center Shiken Eigo listening niokeru TOEIC tokuten nikansuru chosa kenkyu [An analysis of TOEIC scores before and the introduction of listening test of the National Center for University Entrance Examinations.] Bulletin of Aichi Kyoiku University Practical General Center, 13, 127-131.
White, G. (2006). Teaching listening: Time for a change in methodology. In E. Usó-Juan & A. Martínez-Flor (Eds.), Current trends in the development and teaching of the four language skills (pp. 111–135). Berlin: Mouton de Gruyter.