نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]
  • آغازه آغازه و پایانه‏ ی کلامی در درس‏نامه‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 99-116]
  • آموزش زبان فارسی آغازه و پایانه‏ ی کلامی در درس‏نامه‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 99-116]
  • آوایی شدگی تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]

ا

  • استعاره‌ی دستوری درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]
  • الگوی لیستر و رانتا (1997) بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • انگاره‌ی اندرسون تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]
  • انگاره‌ی لانگ کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]
  • انگاره‏ ی نیشن و مک ‏آلیستر بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]

ب

  • بازخورد بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • برآوردهای مدرّسان ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]
  • برنامه‏ ی آموزشی بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • برنامه‏ ی درسی بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • بسامد بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]
  • بند درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]

پ

  • پایانه آغازه و پایانه‏ ی کلامی در درس‏نامه‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 99-116]
  • پاسخ به بازخورد بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • پیچیدگی دستوری در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • پیچیدگی واژگانی در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • پیش‌آزمون ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]

ت

  • تحلیل خطا خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • تحلیل عاملی کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]

چ

  • چارچوب پنج‌سطحی کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]

خ

  • خِردگرایی تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]
  • خطا بازخوردهای تصحیحی و پاسخ به آن‏ها در کلاس‏ های فارسی‏ آموزانِ خارجی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 31-56]
  • خطاهای املایی تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]
  • خطاهای بینازبانی خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • خطاهای درون زبانی خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • خطاهای مبهم خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • خطاهای نحوی خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • خود و دیگری فرهنگ تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]

د

  • درجه‌بندی و چینش درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]
  • درس‏نامه آغازه و پایانه‏ ی کلامی در درس‏نامه‌های آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 99-116]
  • درک مطلب تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]
  • دستور‌زبان فارسی آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • دستور نقش‌گرای هلیدی در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • دستور همگانی تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]
  • دشواری متن در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]

ر

  • راهبردهای بیان تقاضا راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • رویدادهای آموزشی گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]
  • روش ارائه‏ ی تصویر تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی‏ آموزان خارجی؛ مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان کره ‏ای [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 119-138]
  • روش تکلیف محور آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • روش های آموزش واژه تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی‏ آموزان خارجی؛ مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان کره ‏ای [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 119-138]
  • رویکرد تکلیف‏محور تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]

ز

  • زبان‌شناسی مقابله ای آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • زبان لاری آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • زمان‌های دستوری بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]

س

  • سپهر نشانه‌ای تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]

ض

  • ضریب سهولت ضرورت رویکرد نظام‌مند به آزمون‌سازی در زبان فارسی: مقایسه‌ی برآوردهای مدرّسان و واقعیتِ آماری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 36-3]

ط

  • طراحی آموزشی گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]

ع

  • عمقِ خط تأثیر عمق خط بر خطاهای املایی دانش‌آموزان آذری‌زبان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 98-75]

غ

  • غیر فارسی ‏زبانان طراحی یک بسته‏ ی الکترونیکی برای بهبود آموزش و سنجش واژگان پایه‏ ی زبان فارسی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 135-154]

ف

  • فارسی‌آموزان راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • فارسی آموزان عرب زبان خطاهای نحوی عرب‏ زبانان در یادگیری زبان فارسی به‌عنوان زبان دوم [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 57-86]
  • فارسی‏ زبانان راهبردهای بیان تقاضا: مقایسه‏ ی فارسی‏ آموزان خارجی با فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 3-29]
  • فارسی گفتاری بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]
  • فارسی نوشتاری بسامد تکرار زمان‌های دستوری در گفتار و نوشتار فارسی: در جستجوی اولویت‌های آموزشی دستور برای فارسی ‏آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 115-99]

ک

  • کارکردهای زبانی کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]
  • کتاب‌های آموزش زبان فارسی گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]

گ

  • گذرایی درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]
  • گرافیک گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]
  • گروه اسمی آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • گروه فعلی آموزش زبان فارسی به لاری‏ زبانان بر مبنای تحلیل مقابله‌ای و روش تکلیف‌محور [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 139-164]
  • گفتمان تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]

م

  • متن اطلاع‌رسان در جستجوی انگاره‌ای آموزشی بر پایه پیچیدگی‌های واژگانی و دستوری در دستور نظام‌مند نقش‌گرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 87-118]
  • متون آموزشی درجه‌‌بندی و چینشِ متون آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‌زبانان بر پایه‌ی گذرایی و استعاره‌ی دستوری [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 74-55]
  • معناشناسی تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]
  • منظورشناسی تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]
  • مهارت خواندن تأثیر رویکرد تکلیف‌محور و انگاره‌ی اندرسون بر درک متون اسلامی [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 117-142]

ن

  • نیازسنجی کارکردهای زبانی: واکاوی نیازهای زبانیِ کارکردیِ فارسی‏ آموزان [دوره 2، شماره سه- پیاپی 5، 1392، صفحه 53-37]
  • نیاز‌کاوی بازنمایی اصول انگاره‏ ی نیشن و مک‏ آلیستر در برنامه‏ های درسی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی‏ زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 5-36]
  • نرم‏افزار طراحی یک بسته‏ ی الکترونیکی برای بهبود آموزش و سنجش واژگان پایه‏ ی زبان فارسی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 135-154]
  • نشانه‌شناسی فرهنگی تحلیل مجموعه کتاب‌های «زبان فارسی» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 37-68]
  • نظریه‌ی رمزگذاری دوگانه گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]
  • نقش ارتباطی گرافیک در کتاب‌های آموزش زبان‌فارسی به غیرفارسی‌زبانان:نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 69-97]

و

  • واژگان پایه طراحی یک بسته‏ ی الکترونیکی برای بهبود آموزش و سنجش واژگان پایه‏ ی زبان فارسی [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 135-154]
  • واژه تأثیر استفاده از تصویر در افزایش دانش واژگانی فارسی‏ آموزان خارجی؛ مطالعه‏ ی موردی فارسی‏ آموزان کره ‏ای [دوره 2، شماره دو - پیاپی 4، 1392، صفحه 119-138]

ه

  • همگانی‏ های زبانی تبیین خاستگاه همگانی ‏های زبانی و کاربردهای آن در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی ‏زبانان [دوره 2، شماره یک- پیاپی 3، 1392، صفحه 117-134]