آقاگلزاده، فردوس. (1394). تحلیل گفتمان انتقادی. تهران: انتشارات علمی و فرهنگی.
امرایی، محمد حسن، رضایی هفتادر، غلامعباس و زندوکیلی، محمدتقی. (1396). ارزیابی مقایسهای انسجام در سورهی علق و ترجمهی آن از حداد عادل براساس نظریهی هالیدی و حسن. پژوهشهای ترجمه در زبان و ادبیات عربی، دوره 7، شمارهی 16، 149-119.
احمدی، علیرضا و استواری، اصلان. (1390). انسجام متنی ابزاری برای شناخت سبکهای ادبیات فارسی. نشریه مطالعات زبانی بلاغی. شمارهی 3. صص: 7-20.
پالمر، فرانک رابرت. (1381). نگاهی تازه به معناشناسی. ترجمهی کورش صفوی. چاپ 3. تهران: مرکز.
پور ظهیر، علی. (1381). مقدمهای بر برنامهریزی آموزشی و درسی، تهران، انتشارات آگاه.
راعی دهقی، اکبر. (1380). انواع ابزارهای انسجام درون متنی در دروس کتابهای فارسی اول، دوم و سوم ابتدایی و بسامد آنها. پایاننامهی کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
سارلی، ناصرقلی و ایشانی، طاهره. (1390). نظریه انسجامی و هماهنگی انسجامی و کاربست آن در یک داستان کمینهی فارسی ( قصه نردبان). فصلنامه زبان پژوهی. سال 2. شمارهی 4، صص: 51-77.
شعبانی، حسن. (1386). مهارتهای آموزشی (جلد دوم) روشها و فنون تدریس. تهران: سمت.
شکوفگی، حامد و احمدیان، سکینه. (1395). انسجام متن در کتابهای درسی فارسی (دوم ابتدایی تا دهم متوسطه) و نقش آن در درک مطلب دانشآموزان.
پویش در آموزش علوم انسانی. مقاله 4،
دورهی 1، شمارهی 3، صص: 19-30.
صفوی، کورش. (1383). درآمدی بر معناشناسی. چاپ 2. تهران: سورهی مهر.
فضلالهی، سیف ا... و ملکی توانا، منصوره. (1390). ارزیابی و سنجش خوانایی کتاب علوم پایهی سوم ابتدایی بر اساس پنج فرمول فرای، گانینگ، فلش، لافلین و کلوز. فصلنامه مطالعات برنامه درسی ایران، 22، صص : 141- 162.
قورچیان، نادر. (1373). تحلیلی از برنامهی درسی مستمر، بحثی نو در ابعاد ناشناخته آموزشی، فصلنامه پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شمارهی 5. 69-47.
کریمی، عبدالعظیم. (1389). مقایسه روند عملکرد دانشآموزان ایران در مطالعهی تیمز با چند کشور منتخب. طرح پژوهشی. پژوهشگاه مطالعات آموزش و پرورش.
کماییفرد، سعیده و جابر، مریم. (1391). انسجام متن تعاریف در کتابهای درسی دانشگاهی.
فصلنامه پژوهش و نگارش کتب دانشگاهی. مقالهی 2،
دورهی 16، شمارهی 26، صص: 25-45.
گرین، کیــت و لبیهان، جیل. (1383). درسنامهی نظریه و نقد ادبی، ترجمه: لیلا بهرانی محمدی و دیگران، چاپ اول، تهران: نشــر روزنامه نگار.
محمدابراهیمی، زینب و پاینده، لیلا. (1390). بررسی عوامل انسجامی در دو سوره نمل و فجر و مقایسه با ترجمه فارسی. مجله ذهن. 12 (4) ؛ پیاپی 48 ، صص: 156-.175
نجفی پازکی، معصومه. (1391). سواد خواندن، آموزش درک خوانداری. تهران: مدرسه.
Abbasi, Mahmoud., Oveisi, Abdolali,. & Savab,Fateme. The lexical coherence in the surrealistic text of the Blind Owl by Sadeq Hedayat based on the Halliday and Hassan,s theory. Language related research.7(5),283-308
Aghagolzadeh, F. (2015). Critical Discourse Analysis, Publisher: Scientific and cultural Research Co. Tehran, Iran.
Ahmadi, A., Ostovari, A. (2011).Textual cohesion special characteristics for knowing styles of Persian literature. Journal of linguistics and rhetorical studies.2(3).pp,7-20.
Ahmadian, sakine.,& Shrkufegi, Hamed. (2016). Integration of text in Persian textbooks(Second Ptenth Secondary) and Its role in students' comprehension. Survey in teaching humanities. 1(4),19-30.
Amraie, M., Rezaei Haftador, Gh., & Zand Vakili,M. (2017). Coherence Theory of Halliday and Hassan (1985) and Its Implementation in Surah Alaq and Persian Translations of Haddad Adel. Translation Researches in the Arabic Language And Literature. 7(16), 119-149.
Arabani Dana, A. (1386). Lexical Cohesion in High school English Textbooks. Roshd FLT, 84,(22), 48- 53
Crystal, D. (2003). Encyclopedia of language and linguistics. Arnold press.
Comaei-fard, saeede. Jaber, Maryam.(2012). Coherence of text definitions in academic textbooks. Research and writing of academic books. 16(26), 25-45
Fazlollahi, Seifollah., & Maleki Tavana, Mansoure. (2011). The evaluation and assessment of eadability of the third grade science book in elementary school according to 5 standard formulas: Fry, Gunning, Flesch, Laughlin and Close. Journal of Curriculum Studies (J.C.S.). 6(22), 141-162.
Gourchian, Nader. (1994).A analysis of continuing curriculum. Quarterly Journal of Research and Planning in Higher Education.5,47-69.
Green, Kith., & libhan, Gil. (2004). Literary criticism course. Trans. Bahrani.m ,Leila .firth edition.Tehran: Journalist's publication.
Gutwinski, Waldemar .(1976), Cohesion in Literary Texts. Paris: Mouton.
Halliday, Michael A. K., & Hasan, Ruqaiya. (1976). Cohesion in English. London: Longman.
Halliday, M. A. K .(2002). Linguistic Studies of Text and Discourse. London: Continuum.
Halliday, M. A. K., & Matthiessen, C. M. I. M. .(2004). An Introduction to Functional Grammar. Third ed. London: Arnold Publication.
Innajih, A. (2007). The impact of textual cohesive conjunctions on the reading comprehension of foreignlanguage Students. ARECLS-Journal, 31-20
Karimi, Abdoalazim.(2010).Comparison of the performance of Iranian students in the study of Thais with several selected countries. Research Project. Research Institute for Education Studies.
Mikk, J. (2000). Suggestions for Comprehensible Writing In Textbook: Research and Writing. 183-184. Frankfurt: Peter Lang.
Mohammad Ebrahimi, Zeinab., & Payande,Leila.(2011).The study of coherence factors in two Surahs of Naml and Fajr and comparison with Persian translation. Magazine Mind. 12(4), 156-175.
Najafi Pazoki, Masoume. (2012).Reading Literacy, Reading Comprehension teaching.Tehran:Madrese.
Palmer, F. R. (2002). New look to semantic. Translation by safavi, kourosh. Printed in Tehran, center publication.
Parvaz, M., & salmaninodoushan, M. (2007). How does text cohesion affect reading comprehension?Iranian journal of language studies (IJLS). 1(1), 57-64
Pourdana, N., Naziri, M., & Rajeski, J. S. (2014). Cohesive Devices Frequency in English Textbooks: Do They Help or Hinder EFL Reading Comprehension? . International Journal of Applied Linguistics & English Literature, 3(4), 154- 161
Pourzahir, A. (2002). Introduction to curriculum and educational planning. Tehran,Agah publication.
Raie Dahghi, A. (2001). Types of textual coherence tools in firth, secont and thirth elementary farsi books and their frequency.MA thesis. Allame Tabatabaie University.
Rahemi, J. (2009). Reciprocal teaching as a tool to foster autonomy: Practical considerations in Iranian high school. Roshd FLT . 89(23), 29-36
Richards, J. C., & Platt, H. (1992). Dictionary of Language Teaching & Applied Linguistics. GB: Longman.
Safavi, kourosh. (2000). An Introduction to Semantics.Tehran,: Sooreye Mehr publication.
Sareli, Naser Qoli., & Ishani,Tahere. (2011).Coherence Theory and Coordination of Coherence and Its Application in a Minimal Farsi Story (Ladder Story).Zaban Pazhuhi. 2(4),51-77.
Shabani, Hassan. (2007). Training Skills,teaching methods and techniques.Tehran: Samt publication.
Shekufegi, Hamed. Ahmadian, Sakine.(2016).Integration of text in Persian textbooks(Second Primary until tenth Secondary) and Its role in students' comprehension. Scanning in Human Sciences Education.4.1(3),19-30.
Snow, C. E, Burns, M. S., & Griffin, P. (1998). Preventing reading difficultees in young children. Washington, DC: National Academy press.