آقا گلزاده، ف. و میرزاییحصاریان، م. (1392). در جستجوی انگارهای آموزشی بر پایه پیچیدگیهای واژگانی و دستوری در دستور نظاممند نقشگرای هلیدی: بررسی موردی کتاب خواندن و درک مطلب فارسیآموزان غیرایرانی. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره). دوره 2، شماره دو (پیاپی 4)، صص: 87-118.
پاشاشریفی، ح. (1377). اصول روانسنجی و روانآزمایی، تهران: رشد، چاپ پنجم.
جعفرپور، ع. (1375). مقدمهای بر آزمونشناسی زبان.شیراز: دانشگاه شیراز.
جوادی راد. ع. (1392).بررسی شاخصهای سادهسازی متنهای کهن ادبی در آموزش زبان فارسی به غیرفارسی زبانان؛ مطالعه موردی کلیله و دمنه، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه الزهرا.
خراسانی، م. (1381). تدوین متون برگزیده نثر برای فارسیآموزان پیشرفته، پایاننامه کارشناسیارشد.
رضایی، ح. (1392). بررسی متون خوانداری مجموعهی «فارسی بیاموزیم» بر اساس نقشهای هفتگانهی زبان از دیدگاه هلیدی. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره)، دوره 1، شماره دو ( پیاپی 2)، صص: 163-179.
رضای یزدی، م. (1380). استفاده از متنهای ادبی فارسی برای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. پایاننامه کارشناسی ارشد.
فرخ، پ. (1380). بررسی تأثیر ساده سازی متن بر درک مطلب خواندن. پایاننامه کارشناسی ارشد.
فهیم، م. و
نعمت پور، م. (1383).
بررسی سادهسازی واژگانی بر خواندن و درک مفاهیم. پژوهشنامه متن پژوهی ادبی،
دوره 8، شماره 22، صص: 26-.57
میردهقان، م. و طاهرلو. ف. (1390). تأثیر فرهنگ ایرانی در آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان. ادبیات پارسی معاصر جلد ۱، شماره ۲، صص: ۱۱۵-۱۳۱.
Allen, J., & Widdowson, H. G. (1979). Teaching the communicative use of English. In C. Brumfit & K. Johnson (Eds.), The communicative pproach to language teaching (pp. 124 142). Oxford: Oxford University Press.
Ellis, R. (1994). The study of second language acquisition. Oxford: Oxford University Press.
Honeyfield, J. (1977). Simplification, TESOL Quarterly, Vol 11, pp. 431 440.
Hirvela, A,(1988), Intergrating Simplified and Original Texts, JALT Journal, Vol. 9, No.2
Krashen, S. (1982). Principles and practice in second language acquisition. Oxford: Pergamon Press. vocabulary learning. System, 23(1): pp.43-55.
Kuo, C. (1993). Problematic issues in EST materials development. English for Specific Purposes, 12, pp. 171- 181.
Larsen freeman. D.(1986). Techniques and principles in language teaching. USA: Oxford University Press.
Long, M., & Ross, S. (1993).Modifications that preserve language and content. In M. L. Tickoo (Ed.), Simplification: Theory and application (pp. 29 52). Singapore: SEAMEO Regional Language Center.
Meisel, J. (1980). Linguistic simplification. In S. Felix (Ed.), Second language: Trends and issues (pp. 13 140). Tubingen, Germany: unter Narr.
Nunan, D. (1387). Syllabus Design. Oxford: Oxford university press, offset: Tehran: jungle publishing.
Simensen, A. M. (1987). Adapted readers: How are they adapted?In Reading in a Foreign Language, 4, pp. 41 57.
Widdowson, H. G. (1978). Teaching language as communication. Oxford: Oxford University Press.