صحرایی، ر. (1391). انگاره ی زایشی فراگیری زبان (تأمّلی در ماهیت دستور کانونی و روند بازنمایی آن در زبان کودک). فصلنامه ی زبانپژوهی دانشگاه الزّهرا. سال چهارم، شمارهی 7، صص: 145- 176.
گلّهداری، م. (1387). درک مطلب شنیداری (ویژهی زبانآموزان غیرایرانی) سطح مبتدی تا پیشرفته. تهران: انتشارات مهرآفرین.
گلّهداری، م. (1388). نگارش و دستور زبان فارسی (ویژهی زبانآموزان غیرایرانی) سطح پیشرفته. قزوین: انتشارات دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
میرزایی حصاریان، م. (1390). خواندن و درک مطلب متون فارسی برای فارسیآموزان (سطح پیشرفته). قزوین: انتشارات دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
نعمتزاده، ش. (1379). شناسایی واژگان پایهی دانشآموزان ایرانی در دورهی پیش دبستانی و ابتدایی. تهران: سازمان پژوهش و برنامهریزی آموزشی وزارت آموزش و پرورش.
Krahnke, K. (1987). Approaches to Syllabus Design for Foreign Language Teaching. New Jersey: Prentice Hall Regents
Nation, I. S. P. (2003). Vocabulary.In D. Nunan (Ed.), Practical English Language Teaching. New York:McGraw-Hill.
Nation, I. S. P. & Macalister, J. (2010). Language Curriculum Design. New York: Routledge.
Richards, J. C. (2001). Curriculum Development in Language Teaching. New York: Cambridge University Press.
منابعی برای مطالعهی بیشتر:
Craik, F. I. M. & Lockhart, R. S. (1972). Levels of Processing: A Framework for Memory Research.Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 11: 671- 684.
Davis, P. & Pearse, E. (2000). Success in English Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Elley, W. & Mangubhai, F. (1981). The Impact of a Book Flood in Fiji Primary Schools. Wellington: NZCER.
George, H. V. (1962). On Teaching and "Unteaching.". ELT Journal,17(1): 16-20.
Higa, M. (1963). Interference Effects of Intralist Word Relationships in Verbal Learning. Journal of Verbal Learning and Verbal Behavior, 2: 170-175
Kachroo, J. N. (1962). Report on an Investigation into the Teaching of Vocabulary in the First Year of English. Bulletin of the Central Institute of English, 2: 67-72.
Lado, R. (1957). Linguistic across Cultures. Ann Arbor: University of Michigan Press.
Naiman, N. et al. (1996). The Good Language Learner.Montreal: Ontario Institute for Studies in Education.
Nation, I. S. P. (2000). Learning Vocabulary in Lexical Sets: Dangers and Guidelines. TESOL Journal, 9)2(: 6- 10.
Nord, J. (1980). Developing Listening Fluency before Speaking: An Alternative Paradigm. System, 8(1):1-22.
Pienemann, M. & Johnston, M. (1987). Factors Affecting the Development of Language Proficiency. In D. Nunan (Ed.), Applying Second Language Acquisition Research. AMEP, Sydney: National Curriculum Resource Centre.
Ringbom, H. (1987). The Role of the First Language Learning.Clevedon: Multilingual Matters.
Saragi, T., Nation, I. S. P. & Meister, G.F. (1978). Vocabulary Learning and Reading. System, 6(2): 72-78.
Wong Fillmore, L. (1982).Instructional Language as Linguistic Input: Second Language Learning in Classrooms. In L. C. Wilkinson (Ed.), Communicating in the Classroom: Language, Thought and Culture.(Advances in the Study of Cognition Series). New York: Academic Press.