حیاتی، ع. و باویزاده، خ. (١۳۸۸). تأثیر استفاده از تصویر بر یادآوری اصطلاحات زبان انگلیسی به وسیلهی زبانآموزان ایرانی. اولین همایش زبان، گفتمان و منظورشناسی. اهواز: دانشگاه شهید چمران.
رحمانیزاده، م. (١۳۸۰). نقش راهکارهای دیداری (تصویر) در درک خواندن.رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
ضیاءحسینی، م. (١۳۸۵). روش تدریس زبان خارجی/دوم. تهران: انتشارات رهنما.
ظهرابی، م. (١۳۸۶).نقش تصویر و متن در یادگیری. مجلهی فلسفه و کلام، شماره ١۳، صص: ۲۴۹-۲۶۰.
عظیمیفرد، ف. (١۳۸۲). تأثیر استفاده از تصویر در کمک به یادگیری زبان فارسی به عنوان زبان دوم. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
داوری اردکانی، ن. و فارسی، آ. (١۳۹۲). گرافیک در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان: نقش ارتباطی و کارکرد آثار گرافیک در رویدادهای آموزشی. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیر فارسیزبانان، سال دوم، شماره ١، صص: ۶۹-۹۷.
قپانداری بیدگلی، ف. (١۳۷۸). بررسی روشهای آموزش واژه در زبان فارسی به عنوان زبان اول. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
گلّهداری، م. (١٣٩٠). آموزش واژگان فارسی به زبانآموزان غیر فارسیزبان. مجموعه مقالات هفتمین مجمع بینالمللی استادان زبان و ادبیات فارسی. تهران: ستاد گسترش زبان و ادبیات فارسی، صص: ٨63-٨81.
لطفیپور، خ. و ذوفن، ش. (١۳۷۶). تولید و کاربرد مواد آموزشی. تهران: شرکت چاپ و نشر کتابهای درسی.
مرصوص، ف. (١۳۸۹). تأثیر حوزههای معنایی و تصویر بر آموزش واژهها. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
نبوی، ص. (١۳۸۵). بررسی انواع نشانههای دیداری در انتقال معنای متن نوشتاری براساس کتابهای «بخوانیم و بنویسیم» دورهی ابتدایی. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
اِلس، ت. و همکاران. (١۳۷۲). زبانشناسی کاربردی: یادگیری و آموزش زبانهای خارجی. ترجمهی محمود الیاسی. مشهد: انتشارات آستان قدس رضوی.
Abdolmanafirokni, J. & Karimi, N. (2013).A Comparative Study of the Effects of Pictorial Method and Translation Method on EFL Learners' Vocabulary Knowledge. RJELAL, 1(4). Reterived from:http://www.rjelal.com.
Carter, R. & McCarthy, M. (1988). Vocabulary and Language Teaching. London: Longman.
Celce-Murica M. (1988). Teaching English as a Second or Foreign Language. New York: Harcourt Brace Jovanvich.
Firdaus, H. A. (2010).
The Use of Pictorial Story to Improve the Students' Understanding on English Vocabulary. Reterived from:
http://library.walisongo.ac.id.
Gairns, R. & Redman, S. (1986). Working with Words: A Guide To Teaching and Learning Vocabulary. Cambridge: Cambridge University Press.
Hatch, E. & Brown, C. (1995). Vocabulary, Semantics and Language Education. Cambridge: Cambridge University Press.
Kang, S. (1995). The Effects of a Context-Embeded Approach to Second Language Vocabulary Learning. System, 23(1):43-55.
Lado, R. (1964). Language Teaching: A Sientific Approach. NewYork: McGrow-Hill Inc.
Linh, H. K. (2011).
The Exploitation of Pictures in Teaching Vocabulary According to Communicative Approach for First Year Students at Vietnam National University. Reterived from:
http://www.ebookspdf.org.
Nattinger, J. (1988). Some current trends in vocabulary teaching. In R. Carter & M. McCarthy (Eds.), Vocabulary and Language Teaching (pp. 60-82). London: Longman.
Sanaoi, R. (1995). Adult Learners’ Approaches to Learning Vocabulary in Second Languages. The Modern Language Journal, 79: 15-28.
Tavakoli, M. &
Gerami, E. (2012
).The Effect of Keyword and Pictorial Methods on EFL Learners’ Vocabulary Learning and Retention.
Porta Linguarum, 19: 299-316. Reterived from:
http://www.ugr.es.
Nunan, D. (2001).Second Language Teaching & Learning. Tehran: Ma'refat & Zabanamuz.
Wilkins, D. A. (1974). Second Language Learning and Teaching. London: Edward Arnold Publication Ltd.
Wright, A. (1989). Pictures for Language Learning. Cambridge: Cambridge University Press.
Zarei, A. & Salimi, A. (2012). The Comparative Effects of Song, Picture and the Keyword Method on L2 Vocabulary Recognition and Production. Applied Research on English Language, 1(1): 43-56.
Zarei,G. et al. (2013).
Does It Make a Difference? L2 Vocabulary Learning via Mobile and Conventional Mode. 1(1): Reterived from:
http://www.Scholink.org.