ارغوانی، ز. (1390). طراحی و تولید نرمافزار آموزش علوم پیشدبستانی بر رویکرد شناختی و بررسی تأثیر آن بر یادگیری و یادداری و انگیزش فراگیران ناحیه یک کرمانشاه. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه آزاد کرمانشاه.
اسلاوین، ر. ا. (1393). روانشناسی تربیتی، نظریه و کاربست. ترجمهی یحیی سیدمحمدی. تهران: نشر روان.
امیرتیموری، م. (1383). رسانههای یاددهی-یادگیری: شناسایی، انتخاب، تولید و کاربرد. تهران: ساوالان.
بهرنگی، م، و اسدی، آ. (1388). همراهسازی نرمافـزار مـولتیمـدیا بیلـدر بـا الگـوی تدریس استقرار نگاره کلمه برای آموزش زبان انگلیسی پایه اول. مجلهی تعلـیم و تربیـت، شماره 97، صص: 20-1.
تاجالدین، س. و نعمتی سرخی، م. (1391). بررسی تأثیر آموزش از طریق رایانه، در مقایسه با روش سنتی بر میزان یادگیری زبانآموزان غیرفارسیزبانان. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، سال اول، شماره 1، صص: 59-41.
زارعی زوارکی، ا. و غریبی، ف. (1391). تأثیر آموزش چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری ریاضی دانشآموزان دختر کمتوان ذهنی پایه چهارم شهر اراک. فصلنامه روانشناسی افراد استثنایی، سال دوم، شماره 5، صص: 16-1.
سیف، ع. (1390). روانشناسی پرورشی نوین، روانشناسی یادگیری و آموزش (ویرایش ششم). تهران: انتشارات دوران.
شاهجعفری، ف. (1385). طراحی و ارزشیابی نرمافزارهای آموزشی چندرسانهای. تهران: امیری.
صفا، پ. و خاکنگار مقدم، ن. (1389). کاربرد فناوری اطلاعات و ارتباطات در یاددهی-یادگیری زبان فرانسه در ایران. دوفصلنامهی زبانپژوهی دانشگاه الزهرا(س)، سال اول، شماره 2، بهار و تابستان 89، صص: 69-53.
ضرابیان، ف.، رستگارپور، ح.، زندی، ب.، سرمدی، م. و فرجاللهی، م. (1389). تأثیر برنامهی یادگیری الکترونیکی بر مهارت املانویسی دانشآموزان، مبتنی بر اصول طراحی. نشریهی فناوری آموزشی، 4(3)، صص: 248-235.
عالمی، م. (1383). فناوریهای نو در آموزش. مجلهی رشد تکنولوژی آموزشی، دوره سوم، شماره 18،صص:48-36
عطاران، م. (1383). آموزش علوم در دورهی ابتدایی مبتنی بر فناوری اطلاعات. تهران: انتشارات محراب قلم.
عمادی، س، و فامیل شکریان، ن. (1393). طراحی نرمافزار آموزش الکترونیکی حروف الفبای انگلیسی و تأثیر آن بر انگیزهی درونی و پیشرفت تحصیلی دانشآموزان. فصلنامهی پژوهش در آموزش، سال اول، شماره 2، صص: 42-33.
عظیمی، ا. و موسویپور، س. (1393). تولید چندرسانهای آموزشی دیکتهیار و اثربخشی آن بر پیشرفت تحصیلی دانشآموزان پایهی دوم با ناتوانی یادگیری املای شهر اراک. مجلهی ناتوانیهای یادگیری، دورهی 4، شماره 1، صص: 88-73.
غمین، خ. و نوروزی، د. (1391). تأثیر چندرسانهای بر میزان یادگیری و یادداری درس لوحهنویسی فارسی. فصلنامهی روانشناسی تربیتی، سال هشتم، شماره 24، ،صص: 141-119.
فامیل شکریان، ن. (1391). طراحی نرمافزار آموزش الکترونیکی مبتنی بر رویکرد ساختنگرایی نشانههای زبان انگلیسی و تاثیر آن بر انگیزه درونی و یادگیری دانش آموزان پایه اول راهنمایی ناحیه یک آموزش و پرورش شهرستانهمدان، پایاننامه کارشناسی ارشد، دانشگاه آزاد کرمانشاه.
فردانش، ه. (1384). مبانی نظری تکنولوژی آموزشی. تهران: انتشارات سازمان مطالعه و تدوین کتب علوم انسانی دانشگاهها (سمت).
مالکی، م. (1392). تأثیر الگوی طراحی آموزشی گانیه و پنجمرحلهای بایبی در آموزش مبتنی بر شبکه بر انگیزش پیشرفت دانشجویان. فصلنامهی پژوهش و برنامهریزی در آموزش عالی، شماره 70، صص: 116-99.
مرجل، ب. (1382). طراحی آموزشی و نظریههای یادگیری. ترجمهی سید جلیل شاهرودی لنگرودی. مجموعه مقالات علوم انسانی (دفتر ششم). تهران: دانشگاه آزاد اسلامی (واحد جنوب).
ملکیان،ف. و آخوندی،آ. (1389). تأثیر چندرسانهای آموزشی در درمان اختلال املای دانشآموزان ویژه یادگیری. فصلنامهی اندیشههای تازه در علوم تربیتی، دوره 6، شماره 1، صص: 162-145.
نعمتزاده، ش. (1390). واژههای پایه فارسی از زبان کودکان ایرانی. تهران: انتشـارات مدرسه.
Abdolmanafi, r. J. &
Karimi, N. (2013).
A Comparative Study of the Effects of Pictorial Method and Translation Method on EFL Learners' Vocabulary Knowledge. Reterived from:
http://www.rjelal.com.
Ahmadi, G. B. (2001). Application of Problem-solving Training. Journal of Education, 65: 11-45.
Arkun, S. & Akkoyunlu, B. (2008). A Study on the Development Process of the Multimedia Learning Environment.
Baddeley, A. (1998). Human Memory. Boston: Allyn & Bacon.
Mayer, R. E., Moreno, R., Boire, M. & Vagge, S. (2003). Maximizing Constructivist Learning from Multimedia Communications by Minimizing Cognitive Load. Journal of Educational Psychology, 91: 638–643.
Muhammad, R., Muninday, B., and Govindasamy, M. (2010). Testing the Effects of Interactive Courseware Template for the Learning of History among Form one Students. US-China Education Review. Penang: (7)10 (Serial No.71): 13-106.
Neo, M. & Neo, T. K. (2010). Students' Perceptions in Developing a Multimedia Project within a Constructivist Learning Environment: A Malaysian Experience. Turkish Online Journal of Educational.
Nie, Y. & Lau, S. (2010). Differential Relations of Constructivist and Psychology. Review, 3: 149-210.
Poon, K. W., Li-Tsang, C. W. P., Weiss, T. P. L & Rosenblum, S. (2010). The Effect of a Computerized Visual Perception and Visual-motor Integration Training Program on Improving Chinese Handwriting of Children with Handwriting Difficulties. Research in Developmental Disabilities, 31: 1552–1560.
Rao, K., Dowrick, P. & Yuen. (2009). Writing in a Multimedia Environment, Pilot Outcomes for High School Students in Special Education. Journal of Special Education Technology, 24. Retrieved from: www.Eric.com.
Razavi, S. (2007). Modern Topics in Educational Technology.Technology, 9(1): 176- 184.