برزآبادی فراهانی، د. (1386). انگلیسی برای اهداف ویژه از نگاه دانشجویان و آمار. فصلنامهی پژوهش زبانهای خارجی. شمارهی 15. پاییز و زمستان سال 1382. صص: 152-147.
خواجه نوری، م. (1388). تاثیر روشهای آموزش زبان فعالیت محور، توانش محور و محتوا محور بر مهارت خوانداری فراگیران ایرانی زبان انگلیسی با اهداف ویژه. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
رحیمی، م. و آژغ، ح. (1389). تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خوانداری و پیشرفت تحصیلی دانشجویان مهندسی در درس زبان تخصصی. مجلهی فناوری آموزش، سال 1389، شمارهی 2، صص: 135-143 .
ریچاردز، ج. و راجرز، ت. (2001). روشها و روش ها در آموزش زبان (علی بهرامی، مترجم)، تهران: انتشارات رهنما.(1386).
زارعی، ق. (1386). نگرشفراگیرانومدرسینایرانیزبان انگلیسینسبتبهروشتکلیفمحور. پایان نامهی کارشناسی ارشد، دانشگاه شیراز.
صالحی، ا. (1388). مقایسهی تأثیر روش تدریس تکلیف محور و روش سنتی بر درک مطلب خوانداری فارسی در دانشآموزان کُرد زبان پسر پایهی دوم راهنمایی شهرستان بوکان در سال 1388. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبایی.
صحرایی، ر. (1391). انگارهی زایشی فراگیری زبان (تأمّلی در ماهیت دستور کانونی و روند بازنمایی آن در زبان کودک). فصلنامهی زبانپژوهی دانشگاه الزّهرا. سال چهارم، شمارهی 7، صص: 145- 176.
فغانی، م.، مصباح، م.، ادیب، م. و سلامت، ف. (1393). تأثیر آموزش تکلیف محور بر مهارت خواندان و درک مطلب زبان انگلیسی دانشجویان مامایی. مجلهی پرستاری و مامایی جامع نگر، دورهی 24، شمارهی 73، پاییز 1393. صص: 72-79.
کلانتری، ر. و سعیدی، م. (1388). تأثیر روش تکلیف – محور بر درک مطلب زبانآموزان. مجلهی علوم تربیتی، سال دوم، شمارهی 6، صص: 187-175
میردهقان، م، داوری اردکانی، ن. و عبدالهی پارسا، ط.(1392). درک متون اسلامی، تاثیر رویکرد تکلیف محور و انگاره نیل اندرسون. مجلهی پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، دورهی دوم، شمارهی 3
وکیلىفرد، ا. ر. و گلهداری، م. (1382). فارسى ویژهى فنی و مهندسی براى دانشجویان خارجى. تهران: دانشگاه بینالمللی امام خمینی(ره).
Abdolrahimzadeh, J. A.( 1998). Communicative and task-based approach to teaching major courses at the BA level ( Unpublished Master’s Thesis). The University of Shiraz.
Adams, R. & Newton, J. (2009). TBLT in Asia: Constraints and opportunities. English Language Teaching,19(3): 1- 17.
Allen, K. D. & Hancock, T. E. (2008). Reading comprehension improvement with individualized cognitive profiles and metacognition. Literacy Research and Instruction, 47(2): 124-139.
Bretta, A. (1989). Implementation of the Bangalore Project. Applied linguistics, 11(4): 321-340.
Bretta, A. & Davies, A. (1985). Evaluation of Bangalore Project. ELT Journal, 39: 121-127.
Ellis, R. (2000). Task-based research and language pedagogy. Language Teaching Research, 4(3): 193-220.
Ellis, R. (2003). Task-based Language Learning and Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Hossieni, M. & Atai, M.(2005). An evaluation of writing courses for tourism in Iran. Proceedings of the first National ESP/EAP conference/ SAMT Publications,2: 167-183.
Huang, S. C. (2006). Reading English for academic purposes-what situational factors may motivate learners to read? System, 34(3): 371–383.
Hutchinson, T. & Waters, A. (1987). English for Specific Purposes. Cambridge: Cambridge University Press.
Iranmehr, A. & Erfani, M. & Davari, H. (2011). Integrating task-based instruction as an alternative approach in teaching reading comprehension in english for special purposes: An action research. Theory and Practice in Language Studies, 1(2):142-148.
Khamijani Farahani¸ A. & Khaghani Nejad M. S.(2009). The survey of task-based approach: The effect of gender and different level of language knowledge on conversational improvement ( Unpublished Master’s Thesis).The University of Tabriz.
Najafi, H. (1996). The role of task-based techniques on the acquisition of English language structures by the intermediate EFL students (Master’s Thesis). Allameh Tabatabaei University at Tehran.
Nunan, D. (1989). Desighning Tasks for The Communicative Classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Nunan, D. (2004). Task-based Language Teaching: A comprehensively revised edition of designing tasks for the communicative classroom. Cambridge: Cambridge University Press.
Pazhakh, A. (2006). Perspectives on the integration ofreflective, contextually-task-based and strategically-oriented type of teaching in ESP reading comprehension and summary writing classes in iran: a case study of in nursing and medicine ( Unpublished Doctoral Dissertation). Islamic Azad University of Khorasgan Branch.
Prabhu, N.S. (1987). Second Language Pedagogy. Oxford: Oxford University Press.
Rahimi, M. & Azhegh, H. (2010). Integrating task-based language teaching in an ESP course: Mechanical engineering students’ perceptions. Paper Presented at the Second National Conference on ModernInstructional Methods, SRTTU,Tehran, Iran.
Richards, J.C. & Rodgers, T. (2001). Approaches and Methods in Language Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Sabzavi, F. (2005). The impact of carrying out language task on the vocabulary learning of iranian intermediate EFL learners ( Unpublished Master’s Thesis). Islamic Azad University of Tehran.
Shabani, M. & Ghasemi, A. (2014). The effect of task-based language teaching (TBLT)and content-based language teaching (CBLT) on the Iranian Intermediate ESP Learners' Reading Comprehension, Procedia ,Social and Behavioral Sciences, 29: 111 – 115.
Widdowson, H. G. (1990). Aspects of Language Teaching. Oxford: Oxford University Press.
Willis, J. (1996). A Framework for Task-based Learning. Essex: Longman.
ZandMoghadam/ A. (2007). The Effect of Tasked Based Approach on the Iranian ESP Learners Reading Comprehension. MA Thesis. Allametabatabaei University.