استادزاده، ز. (1378). ارزیابی کتب آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
پورنامداریان، ت. (1376). درس فارسی برای فارسیآموزان خارجی. تهران: پژوهشگاه علوم انسانی و مطالعات فرهنگی.
الس و همکاران. (1372). زبانشناسی کاربردی، یادگیری و آموزش زبانهای خارجی. ترجمهی محمود الیاسی. آستان قدس
ثمره، ی. (1372). آموزش زبان فارسی (آزفا) (جلد 4). تهران: انتشارات بینالمللی الهدی.
جعفرزاده، ز. (1381). راهکارهایی مشخص در تهیهی مواد درسی مقدماتی و متوسطه در آموزش زبان فارسی به دیگر زبانان با تحلیل و تدوین متن نمونه. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
خبیری، س. (1378). مطالعه و تحلیل متنی و بررسی کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
خروشی، ا. (1379). مطالعه و تحلیل متنی و بررسی ویژگیهای فعل در کتابهای آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبایی.
دبیرمقدم، م. و صدیقیفر، ز. (1391). آموزش جملههای شرطی زبان فارسی به غیرفارسیزبانان با مقایسهی دو روش تدریس ساختاری و تکلیفمحور. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان، دوره 1، شماره 2، زمستان 1391، صص: 59-31.
رضایی، و. (1383). زبان معیار چیست و چه ویژگیهایی دارد؟ نامه فرهنگستان، شماره 23، صص: 35-20.
ریچاردز، ج. س. و راجرز، م. (1384). رویکردها و روشها در آموزش زبان. ترجمهی علی بهرامی. تهران: توس.
شاهدی، ش. (1380). بررسی و تعبیر سازوکارهای تحلیل متن برای غیرفارسیزبانان با عنایت ویژه به چارچوبها و متنهای مهم موجود. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
صابریمجد، س. (1377). آموزش قیاسی و استقرایی دستور. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه علامه طباطبائی تهران.
صحرایی، ر. و شهباز، م. (1391). تحلیل محتوایی منابع آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان بر پایهی انگارهی نیل اندرسون. پژوهشنامهی آموزش زبان فارسی به غیر فارسی زبانان، دورهی 1، شماره 2، صص: 30-1.
صفارمقدم، ا. (1392). تفاوتهای گفتار و نوشتار در آموزش مهارت گفتاری زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. زبانشناخت، سال 4، شماره 2، صص:140-115.
غفاریمهر، م. (1383). بررسی دو مجموعهی آموزشی آزفا و فارسی بیاموزیم از دیدگاه نقشگرایی. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه شهید بهشتی.
علویمقدم، ب. (1391). پژوهشی در کتابهای زبان فارسی مقطع دبیرستان با تأکید بر نکات دستوری. مجلهی دستور، شماره 3، صص: 172-168.
فاضل، م. (1383). بررسی فعل مجهول در متون ویژهی آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان. رسالهی کارشناسی ارشد. دانشگاه شیراز.
فرقانیفرد، م. (1384). بررسی ساختار فعل مرکب در فارسی گفتار. رسالهی کارشناسی ارشد. تهران: دانشگاه علامه طباطبائی.
Allen,J.P.B. (1974). Pedagogical grammar. In. J. P. B. Allen & S. P. Corder (Eds.), The Edinburg Course in Applide Linguistics (Vol. 3. pp. 59-92). Oxford UK: Oxford University Press.
Bell, R. (1976). An Introduction to Applied Linguistics. London: Batsford.
Chand Sherma, T. (2002). Modern Methods of Lannguage Teaching. New Delhi.
Cullen,R. & Kuo, I. (2008). Spoken Grammar and ELT Coursebook Materials: A Missing Link? TESOL Quarterly 41(2): 361-368.
Dirven, R. (1990). Pedagogical Grammar. Language Teaching, 23: 1-18
Lasar, G. (1993). Literatur and Language Teaching: A Guide for Teachers and Trainers.Cambridge: Cambridge University Press.
Rea-Dickins, P. (1994). Evaluvation and English Language Teaching. Language Teaching, 27(2): 71-79.
Rivers, W.M. (1981). Teaching Foreign Language Skills. Chicago: University of Chicago Press.
Skierso,A. (1991). Textbook selection and evaluvation.InM. Celce-Mursia (Ed.), Teaching English as a Second or Foreign Language (pp. 432-453). Boston: Heienle Publisher.
Tomlinson, B. (1998). Materials Development in Lannguage Teaching. Cambridge: Cambridge University Press.
Thackston, W. M. (1983). An Introduction to Persian (2nd edition). Department of Near Eastern Language and Civilization, Harvard University.