احمدی گیوی، ح. (1380). دستور تاریخی فعل (چاپ اول). تهران: نشر قطره.
انوری، ح. و احمدی گیوی، ح. (1371). دستور زبان فارسی 2 (چاپ هفتم). تهران: موسسه انتشارات فاطمی.
آفاقی، ی. و همکاران. (1392). استانداردسازی درک جملات مجهول در کودکان با شنوایی طبیعی 3 تا 8 سال و مقایسهی آن با کودکان کمشنوای شدید هشتساله در مناطق مرکز تهران. توانبخشی نوین، دانشکده توانبخشی دانشگاه علوم پزشکی تهران، 7(4)، صص: 7-1.
آقاگلزاده، ف. و عباسی، ز. (1391). بررسی وجه فعل در زبان فارسی بر پایهی نظریهی فضاهای ذهنی. ادبپژوهشی ویژهنامه زبان و گویش، شماره 20، صص: 154-135.
باطنی، م. ر. (۱۳۶۴). توصیف ساختمان دستوری زبان فارسی. تهران: امیرکبیر.
جباری، م. ج. (1382). تفاوت مجهول در زبانهای فارسی و انگلیسی. مجله زبانشناسی، شماره 35، صص: 94-78.
دبیرمقدم، م. (1364). مجهول در زبان فارسی. مجله زبانشناسی، شماره 3، ص 46-31.
راسخ مهند، م. (1386). ساخت ناگذرا در فارسی. مجله زبان و زبانشناسی، دوره 3، شماره 1 (پیاپی 5)، صص: 20-1.
روشن، ب. (1377). معناشناسی واژگانی: طبقهبندی افعال فارسی. پایاننامهی دکتری، دانشکده ادبیات و علوم انسانی، دانشگاه تهران.
زرکوب، م. و رضایی، س. (1391). بررسی تطبیقی فعل مجهول در زبانهای فارسی و عربی از منظر دستوری و معنایی. فنون ادبی، دانشگاه اصفهان، سال چهارم، شماره 2 (پیاپی 7)، صص: 112-93.
شریعت،م. ج. (1384). دستورزبانفارسی. تهران: اساطیر.
صادقی، ع. ا. و ارژنگ، غ. (۱۳۵۴). دستور سال دوم آموزش متوسطهی عمومی (فرهنگ و ادب). تهران: وزارت آموزش و پرورش.
صحرایی، ر. و کاظمینهاد، ر. (1385). تأملی در ساخت مجهول فارسی امروز. مجله دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه شهید باهنر کرمان، شماره 17، صص: 97-77.
طبیبزاده، ا. (1385).
ظرفیت فعل و ساخت های بنیادین جمله در فارسی امروز: پژوهشی براساس نظریهی دستور وابستگی. تهران: نشرمرکز.
قریب،ع. و همکاران. (1363). دستورزبانفارسی(پنجاستاد). تهران: اشرفی.
قریب، ع. و همکاران. (1373). دستور زبان فارسی (پنج استاد). تهران: انتشارات ناهید.
فرشیدورد، خ. (1384). دستور مفصل امروز (چاپ دوم). تهران: انتشارات سخن.
منصوری، م. (1388). بررسی مجهول در زبان فارسی بر پایه ردهشناسی زبان. دستور، شماره 5، صص:170-156.
ناتل خانلری، پ. (1364). دستور زبان فارسی. تهران: انتشارات توس.
ناتل خانلری، پ. (1366). دستور زبان فارسی. تهران: نوین.
ناتل خانلری، پ. (1373). دستور تاریخی زبان فارسی (چاپ سوم). تهران: انتشارات توس.
یوسفی، غ. (1375). فعل معلوم به جای فعل مجهول. برگزیده مقالههای نشر دانش: دربارهی زبان فارسی، زیر نظر نصرالله پورجوادی، تهران: مرکز نشر دانشگاهی: صص: 158-146.
Adler, E. (2012). Investigating L1 Arabic and L1 Korean Acquisition of the Passive Voice in L2 English. Thesis submitted for the degree of Master of arts, University of Pittsburgh.
Bresnan, J. W. (1970). On Complementizers: Toward a Syntactic Theory of Complement Types. Foundations of Language, 6: 297-321.
Brown, H. D. (2007). Principles of Language Learning and Teaching (New Edition). New Jersey: Prentice Hall Inc.
Burzio, L. (1986). Italian Syntax. Dordrecht: Reidel.
Corder, S. P. (1967). The Significance of Learners' Errors. International Review of Applied Linguistics, 5: 161-170.
Cristofaro, S. (2005). Subordination. Oxford: Oxford University Press.
Falk, S. J. (1978). Linguistics and Language. Tehran: Rahnama Press.
Fisiak, J. (1978). An introductory English-Polish Contrastive Grammair. Warszawa: PWN.
Karimi, S. (2005). Aminimalist Approach to Scrambling, Evidence from Persian. Berlin/New York: Mouton de Gruyter.
Khalili Sabet, M. et al.(2015).L2 Acquisition of Complement Clauses by Persian Learners of English.InternationalJournal of Applied Linguistics & English Literature, 4(1): 26-40.
Kiparsky, P. & Kiparsky, C. (1971). Fact. In D. Steinberg & L. Jakobovits (Eds), Semantics: An Interdisciplinary Reader in Philosophy, Linguistics and Psychology, (pp. 344-369). Cambridge: Cambridge Unviversity Press.
Lado, R. (1957). Linguistics Across Cultures. MI: University of Michigan Press.
Li, C. N. & Thompson, S. A. (1976). Subject and topic: a new typology of language. In N. L. Charles (ed.), Subject and Topic (pp. 458-489). New York: Academic Press.
Lyons, J. (1977). Semantics (Vol. 2). Cambridge: Cambridge University Press.
Moyne, J. (1974).The So-Called Passive in Persian. Foundations of Language, 12: 249-267.
Noonan, M. (2007). Complementation, Language Typology and Syntactic Description, )Volume 2(: Complex Construction (Edited by T. Shopen) (2nd edition). Cambridge: Cambridge University Press.
Palmer, F. R. (1986). Mood and Modality. Cambridge: Cambridge University Press.
Perlmutter, D. (1978). Impersonal Passives and the Unaccusative Hypothesis. Proceedings of the Berkeley Linguistic Society. Berkeley: University of California.
Wanxia, C. (2002). On Acquisition of English Passive Voice from CLEC. Foreign Language Teaching and Research, (3): 198-202.
Yip, V. (1995).Interlanguage and Learnability from Chinese to English. Amsterdam: John Benjamins Publishing Company.