نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزمون بسندگی زبان بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 207-240]
  • آزمون تعیین سطح زبان فارسی طراحی و اعتبارسنجی اوّلین آزمون تعیین سطح زبان فارسی براساس منابع آموزشی جامعه-المصطفی(ص) العالمیّه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 45-72]
  • آزمون‌سازی زبان طراحی و اعتبارسنجی اوّلین آزمون تعیین سطح زبان فارسی براساس منابع آموزشی جامعه-المصطفی(ص) العالمیّه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 45-72]
  • آموزش تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 89-114]
  • آموزش دستور زبان ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 241-262]
  • آموزش زبان انگلیسی مقایسه اثربخشی تدریس مشترک دستور زبان در آموزش زبان خارجی و نگرش زبان آموزان به این رویکرد: مورد انگلیسی آموزان ایرانی و فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 31-58]
  • آموزش زبان فارسی پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 177-205]
  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسیزبانان مقایسه اثربخشی تدریس مشترک دستور زبان در آموزش زبان خارجی و نگرش زبان آموزان به این رویکرد: مورد انگلیسی آموزان ایرانی و فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 31-58]
  • آموزش فارسی به غیرفارسی‌زبانان آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]
  • آموزش نوین زبان فارسی معرّفی بازبینة ابداعی تحلیل آموزش نگارش دانشگاهی بر بنیاد روش تکلیف‌محور (مطالعة موردی: جلد پنجم آموزش نوین زبان فارسی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 167-198]

ا

  • ارائه کاوشی در نحوه بکارگیری تمرینات آگاهی انگیزی در آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 147-166]
  • ارزیابی معرّفی بازبینة ابداعی تحلیل آموزش نگارش دانشگاهی بر بنیاد روش تکلیف‌محور (مطالعة موردی: جلد پنجم آموزش نوین زبان فارسی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 167-198]
  • ارزیابی کِم ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 241-262]
  • اقتصاد و آموزش زبان‌ها پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 177-205]
  • اقدام‌پژوهی مشارکتی تحلیل و ارزیابی رشد حرفه‌ای مدرسان ایرانی آزفا: از طریق اقدام‌پژوهی مشارکتی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 225-249]
  • انگلیسی‏آموزان بزرگسال تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 3-30]

ب

  • بازبینه معرّفی بازبینة ابداعی تحلیل آموزش نگارش دانشگاهی بر بنیاد روش تکلیف‌محور (مطالعة موردی: جلد پنجم آموزش نوین زبان فارسی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 167-198]
  • باورهای ثابت تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 3-30]
  • باورهای رشدی تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 3-30]
  • به» آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]

پ

  • پایایی طراحی و اعتبارسنجی اوّلین آزمون تعیین سطح زبان فارسی براساس منابع آموزشی جامعه-المصطفی(ص) العالمیّه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 45-72]
  • پدیدارشناسی استعلایی بررسی پدیدارشناسی استعلایی راهکارهای مقابله با چالش‌های آموزش مجازی مهارت درک مطلب زبان‌های خارجی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 123-146]
  • پردازش درون‌داد استفاده از سرنخ‏ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه‏ پردازش درون‏ داد: مقایسة‏ فارسی ‏آموزان عربی‏ زبان سطوح مبتدی و پیشرفته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 115-144]
  • پیکرة زبانی بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 207-240]
  • پیکره زبان‌آموز تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]

ت

  • تحلیل گفتمان انتقادی تحلیل کتاب‌های درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ون‌لیوون (2008) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 145-176]
  • تدریس دو معلمی مقایسه اثربخشی تدریس مشترک دستور زبان در آموزش زبان خارجی و نگرش زبان آموزان به این رویکرد: مورد انگلیسی آموزان ایرانی و فارسی آموزان غیرایرانی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 31-58]
  • تمرین کاوشی در نحوه بکارگیری تمرینات آگاهی انگیزی در آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 147-166]
  • تولید زبان کاوشی در نحوه بکارگیری تمرینات آگاهی انگیزی در آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 147-166]

ج

  • جنسیت تاثیر جنسیت در کاربرد افعال در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی عرب‌زبان سطح پیشرفته از منظر دستور نقش‌گرای نظام‌مند [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 199-224]

ح

  • حرف اضافۀ « آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]

خ

  • خطای زبانی بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 207-240]
  • خطاهای املایی تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 89-114]
  • خط و زبان فارسی بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 207-240]

د

  • درک مطلب انگلیسی بررسی پدیدارشناسی استعلایی راهکارهای مقابله با چالش‌های آموزش مجازی مهارت درک مطلب زبان‌های خارجی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 123-146]
  • دستور مقوله و میزان تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]
  • دستور نقش‌گرای نظام‌مند هلیدی تاثیر جنسیت در کاربرد افعال در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی عرب‌زبان سطح پیشرفته از منظر دستور نقش‌گرای نظام‌مند [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 199-224]

ر

  • راهبردهای واژه‌آموزی شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت‌بخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 263-286]
  • رسم‌الخط فارسی تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 89-114]
  • رشد حرفه‌ای مدرسان تحلیل و ارزیابی رشد حرفه‌ای مدرسان ایرانی آزفا: از طریق اقدام‌پژوهی مشارکتی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 225-249]
  • روایی طراحی و اعتبارسنجی اوّلین آزمون تعیین سطح زبان فارسی براساس منابع آموزشی جامعه-المصطفی(ص) العالمیّه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 45-72]
  • روش استنباطی و استنتاجی کاوشی در نحوه بکارگیری تمرینات آگاهی انگیزی در آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 147-166]
  • روش تکلیف‌محور معرّفی بازبینة ابداعی تحلیل آموزش نگارش دانشگاهی بر بنیاد روش تکلیف‌محور (مطالعة موردی: جلد پنجم آموزش نوین زبان فارسی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 167-198]
  • رویکرد معنی‌شناسی شناختی آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]

ز

  • زمان دستوری استفاده از سرنخ‏ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه‏ پردازش درون‏ داد: مقایسة‏ فارسی ‏آموزان عربی‏ زبان سطوح مبتدی و پیشرفته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 115-144]

س

  • سیاست‌گذارانه و آموزش زبان‌ها پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 177-205]
  • سرنخ ‏های تصریف فعلی استفاده از سرنخ‏ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه‏ پردازش درون‏ داد: مقایسة‏ فارسی ‏آموزان عربی‏ زبان سطوح مبتدی و پیشرفته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 115-144]
  • سرنخ ‏های واژگانی استفاده از سرنخ‏ های واژگانی و تصریفی در تشخیص زمان جمله بر پایة نظریه‏ پردازش درون‏ داد: مقایسة‏ فارسی ‏آموزان عربی‏ زبان سطوح مبتدی و پیشرفته [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 115-144]

ش

  • شبکۀ معنایی آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]

ع

  • عرب‌زبانان سطح پیشرفته بررسی پیکره بنیاد خطاهای نگارشی فارسی آموزان عرب زبان سطح پیشرفته در چارچوب دستور خطّ فارسی [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 207-240]

ف

  • فارسی‌آموزان خارجی تاثیر جنسیت در کاربرد افعال در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی عرب‌زبان سطح پیشرفته از منظر دستور نقش‌گرای نظام‌مند [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 199-224]
  • فارسی‏آموزان خارجی تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 3-30]
  • فارسی‌آموزان عرب‌زبان تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 89-114]
  • فارسی‏ آموزان غیرایرانی تأثیر یادگیری مشارکتی بر متغیرهای انگیزشی درآموزش زبان فارسی به‏عنوان زبان دوم [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 59-88]
  • فارسی‏ آموز چینی‌ تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]
  • فارسی گفتاری بررسی تفاوتهای فارسی گفتاری و نوشتاری فارسی‌آموزان خارجی برمبنای نظریه پردازش درون‌داد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 3-22]
  • فارسی نوشتاری بررسی تفاوتهای فارسی گفتاری و نوشتاری فارسی‌آموزان خارجی برمبنای نظریه پردازش درون‌داد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 3-22]
  • فراپایه تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]
  • فرامیانی تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]
  • فرایند تاثیر جنسیت در کاربرد افعال در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی عرب‌زبان سطح پیشرفته از منظر دستور نقش‌گرای نظام‌مند [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 199-224]
  • فرسودگی شغلی فرسودگی شغلی و ارتباط آن با میزان نوازه‌گیری مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 101-122]
  • فرهنگ و اجتماع و آموزش زبان‌ها پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 177-205]
  • فناوری و آموزش زبان‌ها پویش و اولویت‌بندی عوامل فناورانه، فرهنگی - اجتماعی، اقتصادی و سیاستگذارانه مؤثر بر آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان در افق 1414 [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 177-205]

ک

  • کارآمدی معلم فرسودگی شغلی و ارتباط آن با میزان نوازه‌گیری مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 101-122]
  • کتاب‌های درسی تحلیل کتاب‌های درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ون‌لیوون (2008) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 145-176]
  • کیفیت تدریس فرسودگی شغلی و ارتباط آن با میزان نوازه‌گیری مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 101-122]
  • کک و کیم ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 241-262]
  • کلاس مجازی بررسی پدیدارشناسی استعلایی راهکارهای مقابله با چالش‌های آموزش مجازی مهارت درک مطلب زبان‌های خارجی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 123-146]
  • کلیدواژه‌ها: گرامر کاوشی در نحوه بکارگیری تمرینات آگاهی انگیزی در آموزش دستور زبان فارسی به غیر فارسی زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 147-166]
  • کنش‌گران اجتماعی تحلیل کتاب‌های درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ون‌لیوون (2008) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 145-176]

گ

  • گونه نوشتاری تاثیر جنسیت در کاربرد افعال در نوشتار فارسی‌آموزان خارجی عرب‌زبان سطح پیشرفته از منظر دستور نقش‌گرای نظام‌مند [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 199-224]

م

  • محتوای آموزشی آموزش حرف اضافه فارسی «به» به غیرفارسی‌زبانان برپایۀ رویکرد شناختی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 73-100]
  • مدرسان ایرانی آزفا تحلیل و ارزیابی رشد حرفه‌ای مدرسان ایرانی آزفا: از طریق اقدام‌پژوهی مشارکتی [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 225-249]
  • مدرسان آزفا فرسودگی شغلی و ارتباط آن با میزان نوازه‌گیری مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 101-122]
  • مدل نظام خودانگیزشی دورنیه تأثیر یادگیری مشارکتی بر متغیرهای انگیزشی درآموزش زبان فارسی به‏عنوان زبان دوم [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 59-88]
  • مرکز آموزش زبان جامعه المصطفی(ص) طراحی و اعتبارسنجی اوّلین آزمون تعیین سطح زبان فارسی براساس منابع آموزشی جامعه-المصطفی(ص) العالمیّه [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 45-72]
  • مهارت نوشتن تأثیرنظام نوشتاری و خط فارسی بر آموزش زبان فارسی به زبان‌آموزان عرب (علل خطاهای املایی و رسم‌الخطی فارسی‌آموزان عرب‌زبان) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 89-114]

ن

  • نظریه پردازش درون‌داد بررسی تفاوتهای فارسی گفتاری و نوشتاری فارسی‌آموزان خارجی برمبنای نظریه پردازش درون‌داد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 3-22]
  • نقد ساختاری ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 241-262]
  • نقد محتوایی ارزیابی ساختار و محتوای کتاب آموزش زبان فارسی در ترکیه براساس چارچوب ارزیابی «کِم» [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 241-262]
  • نگارش دانشگاهی معرّفی بازبینة ابداعی تحلیل آموزش نگارش دانشگاهی بر بنیاد روش تکلیف‌محور (مطالعة موردی: جلد پنجم آموزش نوین زبان فارسی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 167-198]
  • نوازه فرسودگی شغلی و ارتباط آن با میزان نوازه‌گیری مدرسان آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 101-122]
  • نوشتار تهیة پیکرة زبان‌آموز فارسی‌آموزان غیرایرانی (مورد نوشتار فارسی‌آموزان چینی) [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 23-43]

و

  • واژگان پایه شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت‌بخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 263-286]
  • واژگان پربسامد شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت‌بخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 263-286]
  • واژه‌آموزی شناسایی عوامل تاثیرگذار بر کیفیت‌بخشی واژه آموزی در کتاب های درسی فارسی (نمونه موردی سه پایۀ دورۀ اول ابتدایی) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 263-286]
  • واژه‌های محتوایی و واژه‌های دستوری بررسی تفاوتهای فارسی گفتاری و نوشتاری فارسی‌آموزان خارجی برمبنای نظریه پردازش درون‌داد [دوره 12، شماره 1، 1402، صفحه 3-22]
  • ون‌لیوون (2008) تحلیل کتاب‌های درسی آموزش نوین زبان فارسی با استفاده از چارچوب گفتمان انتقادی ون‌لیوون (2008) [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 145-176]

ه

  • هوش زبانی تحلیل مقایسه ‏ای همبستگی بین‏ خودکارآمدی تحصیلی و ذهنیت‏ های زبانی در فارسی‏ آموزان خارجی و انگلیسی‌آموزان بزرگسال [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 3-30]

ی

  • یادگیری سنتی تأثیر یادگیری مشارکتی بر متغیرهای انگیزشی درآموزش زبان فارسی به‏عنوان زبان دوم [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 59-88]
  • یادگیری مشارکتی تأثیر یادگیری مشارکتی بر متغیرهای انگیزشی درآموزش زبان فارسی به‏عنوان زبان دوم [دوره 12، شماره 2، 1402، صفحه 59-88]