نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی بررسی و شناساییِ روش‌ها ورویکردهای کارآمد آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی زبان‌آموزانِ غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 21-52]
  • آموزش فرهنگ الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی‌زبانان( مطالعه‌ی موردی: زباهنگ مرگ‌اندیشی در شاهنامه‌ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 105-135]

ا

  • ادراک شنیداری درک شنیداری ساخت‌های پرسشی فارسی با رویکرد روان‌شناسی زبان و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 137-156]
  • الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی‌زبانان( مطالعه‌ی موردی: زباهنگ مرگ‌اندیشی در شاهنامه‌ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 105-135]
  • ایماهای استعاری بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 157-181]
  • املا تحلیل نارسانویسی املای فارسی‌آموزان چینی‌زبان بر پایه دیدگاه شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 83-103]
  • انسجام شناسایی پیکره بنیاد الگوهای انسجام بخشی در گفتمان علمی زبان فارسی: رویکردی کاربردی در آموزش زبان فارسی برای اهداف دانشگاهی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 183-212]
  • انگاره‌ی کوردر تحلیل خطا و زبان میانی زبان‌آموزان چینی زبان بر پایه انگاره تحلیل خطای کوردر(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 237-258]
  • انگیزش بیرونی و درونی" بررسی رابطه‌ی جهت گیری‌های انگیزشی با پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان خارجی: مقایسه‌ی فرانسوی‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان چینی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 259-284]
  • انواع تکلیف تاثیر نوع تکلیف بر کاربرد نشانۀ مفعولی«را» در نوشتار فارسی آموزان غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 3-19]

پ

  • پردازش درک شنیداری ساخت‌های پرسشی فارسی با رویکرد روان‌شناسی زبان و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 137-156]
  • پردازش‌پذیری تاثیر نوع تکلیف بر کاربرد نشانۀ مفعولی«را» در نوشتار فارسی آموزان غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 3-19]
  • پیشرفت تحصیلی" بررسی رابطه‌ی جهت گیری‌های انگیزشی با پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان خارجی: مقایسه‌ی فرانسوی‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان چینی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 259-284]
  • پیکره‌ی زبانی مقایسه‌ی واژه‌های آموزشی کتاب‌های آموزش زبان فارسی با واژه‌های پایه‌ی زبان(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 213-235]

ت

  • تحلیل خطا تحلیل خطا و زبان میانی زبان‌آموزان چینی زبان بر پایه انگاره تحلیل خطای کوردر(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 237-258]
  • تحلیل محتوا تحلیل مقابله‌ای محتوای دو مجموعه‌ی آموزشی آزفا بر پایه‌ی طبقه‌بندی اصلاح‌شده‌ی بلوم در حیطه‌ی شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 285-304]
  • تنوع زبانی تاثیر نوع تکلیف بر کاربرد نشانۀ مفعولی«را» در نوشتار فارسی آموزان غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 3-19]

ج

  • جهتگیری انگیزشی" بررسی رابطه‌ی جهت گیری‌های انگیزشی با پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان خارجی: مقایسه‌ی فرانسوی‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان چینی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 259-284]

ح

  • حیطه‌های شناختی تحلیل مقابله‌ای محتوای دو مجموعه‌ی آموزشی آزفا بر پایه‌ی طبقه‌بندی اصلاح‌شده‌ی بلوم در حیطه‌ی شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 285-304]

خ

  • خودتعیین کنندگی" بررسی رابطه‌ی جهت گیری‌های انگیزشی با پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان خارجی: مقایسه‌ی فرانسوی‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان چینی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 259-284]

د

  • دیدگاه شاپیرو درک شنیداری ساخت‌های پرسشی فارسی با رویکرد روان‌شناسی زبان و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 137-156]
  • درک خوانداری بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 157-181]
  • دستور نظام‏مند نقش‏گرا شناسایی پیکره بنیاد الگوهای انسجام بخشی در گفتمان علمی زبان فارسی: رویکردی کاربردی در آموزش زبان فارسی برای اهداف دانشگاهی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 183-212]

ر

  • ربات اجتماعی بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 157-181]
  • روش آموزش زبان بررسی و شناساییِ روش‌ها ورویکردهای کارآمد آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی زبان‌آموزانِ غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 21-52]
  • رویکرد آموزش زبان بررسی و شناساییِ روش‌ها ورویکردهای کارآمد آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی زبان‌آموزانِ غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 21-52]
  • رویکرد شناختی تحلیل نارسانویسی املای فارسی‌آموزان چینی‌زبان بر پایه دیدگاه شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 83-103]

ز

  • زبان میانی تحلیل خطا و زبان میانی زبان‌آموزان چینی زبان بر پایه انگاره تحلیل خطای کوردر(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 237-258]
  • زمان واکنش درک شنیداری ساخت‌های پرسشی فارسی با رویکرد روان‌شناسی زبان و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 137-156]

س

  • ساخت پرسشی درک شنیداری ساخت‌های پرسشی فارسی با رویکرد روان‌شناسی زبان و کاربرد آن در آموزش زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 137-156]

ش

  • شاهنامه الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی‌زبانان( مطالعه‌ی موردی: زباهنگ مرگ‌اندیشی در شاهنامه‌ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 105-135]

ط

  • طبقه بندی تجدیدنظرشده بلوم تحلیل مقابله‌ای محتوای دو مجموعه‌ی آموزشی آزفا بر پایه‌ی طبقه‌بندی اصلاح‌شده‌ی بلوم در حیطه‌ی شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 285-304]

ف

  • فارسی‌آموزان تاثیر نوع تکلیف بر کاربرد نشانۀ مفعولی«را» در نوشتار فارسی آموزان غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 3-19]
  • فارسی‌آموزان تحلیل خطا و زبان میانی زبان‌آموزان چینی زبان بر پایه انگاره تحلیل خطای کوردر(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 237-258]
  • فارسی‌آموزان چینی‌زبان تحلیل نارسانویسی املای فارسی‌آموزان چینی‌زبان بر پایه دیدگاه شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 83-103]
  • فارسی با اهداف پزشکی بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 157-181]
  • فسیل‌شدگی تحلیل خطا و زبان میانی زبان‌آموزان چینی زبان بر پایه انگاره تحلیل خطای کوردر(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 237-258]

ک

  • کلاس معکوس بررسی امکان‌پذیرى فراخوانش قید زمان و ترتیب به کمک ایماهای استعاری ربات‌های اجتماعی در آموزش مهارت درک خوانداری محتوای پزشکی به زبان فارسی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 157-181]

گ

  • گفتمان علمی زبان فارسی شناسایی پیکره بنیاد الگوهای انسجام بخشی در گفتمان علمی زبان فارسی: رویکردی کاربردی در آموزش زبان فارسی برای اهداف دانشگاهی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 183-212]

م

  • مرگ‌اندیشی الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی‌زبانان( مطالعه‌ی موردی: زباهنگ مرگ‌اندیشی در شاهنامه‌ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 105-135]
  • منابع آزفا تحلیل مقابله‌ای محتوای دو مجموعه‌ی آموزشی آزفا بر پایه‌ی طبقه‌بندی اصلاح‌شده‌ی بلوم در حیطه‌ی شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 285-304]
  • منابع آموزش زبان فارسی مقایسه‌ی واژه‌های آموزشی کتاب‌های آموزش زبان فارسی با واژه‌های پایه‌ی زبان(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 213-235]
  • مهارت‌های زبانی بررسی و شناساییِ روش‌ها ورویکردهای کارآمد آموزش زبان فارسی برای اهداف عمومی زبان‌آموزانِ غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 21-52]

ن

  • نارسانویسی تحلیل نارسانویسی املای فارسی‌آموزان چینی‌زبان بر پایه دیدگاه شناختی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 83-103]
  • نشانه‌ی مفعول تاثیر نوع تکلیف بر کاربرد نشانۀ مفعولی«را» در نوشتار فارسی آموزان غیرایرانی (مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 3-19]

و

  • واژه مقایسه‌ی واژه‌های آموزشی کتاب‌های آموزش زبان فارسی با واژه‌های پایه‌ی زبان(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 213-235]

ه

  • هَیَجامَد الگوی مفهومی تحلیل زباهنگ روشی مؤثر در معرفی فرهنگ ایرانیان به غیرفارسی‌زبانان( مطالعه‌ی موردی: زباهنگ مرگ‌اندیشی در شاهنامه‌ی فردوسی)(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 105-135]
  • هم‌پوشانی واژگانی مقایسه‌ی واژه‌های آموزشی کتاب‌های آموزش زبان فارسی با واژه‌های پایه‌ی زبان(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 213-235]

ی

  • یادگیری زبان دوم/خارجی" بررسی رابطه‌ی جهت گیری‌های انگیزشی با پیشرفت تحصیلی در یادگیری زبان خارجی: مقایسه‌ی فرانسوی‌آموزان ایرانی و فارسی‌آموزان چینی(مقاله علمی- پژوهشی) [دوره 10، شماره 2، 1400، صفحه 259-284]