نمایه کلیدواژه ها

آ

  • آزفا بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]
  • آموزش نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 243-273]
  • آموزش ادبیات فارسی بررسی وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در پاکستان (مراکز، منابع، روش‌ها، سرفصل‌ها و عوامل انگیزشی) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-150]
  • آموزش از راه دور در شرایط اضطراری مروری بر آموزش برخط زبان به عنوان راه حلی در زمان بحران (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 39-52]
  • آموزش اضطراری از راه دور نقش سیستم خود انگیزشی آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی آنلاین: دوره‏ های همگانی آموزش برخط آزاد (موک) (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 145-162]
  • آموزش برخط مروری بر آموزش برخط زبان به عنوان راه حلی در زمان بحران (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 39-52]
  • آموزش در دوران کودکی اهمیت میانجی‏ گری و نگرش والدین به عنوان پیش‌بینی‏ کننده های یادگیری زبان انگلیسی مبتنی بر بازی‏ های دیجیتال در کودکان (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 109-124]
  • آموزش زبان مروری بر آموزش برخط زبان به عنوان راه حلی در زمان بحران (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 39-52]
  • آموزش زبان فارسی کاوشی آسیب‌شناسانه در محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة» بر اساس شاخص‌های تهیه محتوای آموزشی برای فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 75-98]
  • آموزش زبان فارسی بررسی وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در پاکستان (مراکز، منابع، روش‌ها، سرفصل‌ها و عوامل انگیزشی) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-150]
  • آموزش زبان فارسی کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]
  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 51-74]
  • آموزش زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان تحلیل نظام‏ مند پژوهش‌های آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری در ایران (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 3-38]
  • آموزش فارسی بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 218-242]
  • آموزش نگارش آموزش مستقیم کلاس-محور در مقابل آموزش معکوس وب‌کوئست-محور: به سوی تمرین موثرتر نگارش (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 53-74]
  • آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری تحلیل نظام‏ مند پژوهش‌های آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری در ایران (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 3-38]
  • آموزش و یادگیری زبان فارسی به کمک فناوری تحلیل نظام‏ مند پژوهش‌های آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری در ایران (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 3-38]
  • آموزش واژگان فارسی نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 3-28]
  • آموزش واژه بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 99-120]

ا

  • ارزیابی کتب آموزش زبان بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]
  • اقدام‌پژوهی مشارکتی تأثیر اقدام‌پژوهی مشارکتی بر یادگیری خودتنظیمی مدرسان ایرانی آزفا (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 269-291]
  • الطریق إلی العربیة بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة» [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 175-193]
  • الگو الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 195-217]
  • انگیزه یادگیری زبان آنلاین(OLLM) نقش سیستم خود انگیزشی آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی آنلاین: دوره‏ های همگانی آموزش برخط آزاد (موک) (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 145-162]
  • انگلیسی به عنوان زبان خارجه نقش سیستم خود انگیزشی آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی آنلاین: دوره‏ های همگانی آموزش برخط آزاد (موک) (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 145-162]

ب

  • بازخورد نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 243-273]
  • بازنمایی جنسیت بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]
  • بازی‌های آموزشی اهمیت میانجی‏ گری و نگرش والدین به عنوان پیش‌بینی‏ کننده های یادگیری زبان انگلیسی مبتنی بر بازی‏ های دیجیتال در کودکان (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 109-124]
  • بازی‌های دیجیتالی اهمیت میانجی‏ گری و نگرش والدین به عنوان پیش‌بینی‏ کننده های یادگیری زبان انگلیسی مبتنی بر بازی‏ های دیجیتال در کودکان (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 109-124]
  • برنامه Grammarly تأثیر بازخورد اصلاحی رایانشی، بر نگرش و پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 125-144]

ت

  • تحلیل خطا ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 51-74]
  • تحلیل محتوا تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 275-302]
  • تحلیل محتوا بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]
  • تحلیل نظام‌مند تحلیل نظام‏ مند پژوهش‌های آموزش و یادگیری زبان به کمک فناوری در ایران (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 3-38]
  • ترجمه گونه های تحولات ساخت واژی،معنایی ونحوی زبان درهنگام ترجمۀ متن (بررسی موردی ترجمۀ متن از زبان انگلیسی به فارسی) (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 223-244]
  • ترکی استانبولی تأثیر کاربرد واژگان مشترک زبان فارسی و ترکی استانبولی بر درک خوانداری فارسی‌آموزان ترکیه‌ای [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 151-174]
  • تغییرات گونه های تحولات ساخت واژی،معنایی ونحوی زبان درهنگام ترجمۀ متن (بررسی موردی ترجمۀ متن از زبان انگلیسی به فارسی) (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 223-244]
  • تغییر معنا نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 3-28]
  • تلگرام بررسی رویکرد دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی در برابر یادگیری معکوس: دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 75-108]
  • تمایل به برقراری ارتباط بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 29-50]
  • تناوب ‏های نحوی دوگانه کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]

ج

  • جایگزینی نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 3-28]
  • جنسیت بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة» [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 175-193]

ح

  • حروف اضافه ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 51-74]
  • حیطۀ شناختی تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 275-302]
  • حیطۀ عاطفی تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 275-302]

خ

  • خودِ آرمانی زبان دوم بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 29-50]
  • خودکارشدگی آموزش معکوس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مبتنی بر نظریۀ مهارت‌آموزی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 165-189]
  • خود و دیگری فرهنگی بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 218-242]

د

  • دانش بیانی آموزش معکوس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مبتنی بر نظریۀ مهارت‌آموزی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 165-189]
  • دانشجویان کارشناسی ارشد بررسی رویکرد دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی در برابر یادگیری معکوس: دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 75-108]
  • دانش روندی آموزش معکوس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مبتنی بر نظریۀ مهارت‌آموزی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 165-189]
  • درک شنیداری بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 99-120]
  • دستور نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 243-273]
  • دوره‌های بر خط آزاد همگانی موک نقش سیستم خود انگیزشی آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی آنلاین: دوره‏ های همگانی آموزش برخط آزاد (موک) (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 145-162]

ر

  • رحلة مع الفارسیة کاوشی آسیب‌شناسانه در محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة» بر اساس شاخص‌های تهیه محتوای آموزشی برای فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 75-98]
  • رویکرد ارتباطی الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 195-217]
  • رویکرد معکوس آموزش معکوس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مبتنی بر نظریۀ مهارت‌آموزی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 165-189]

ز

  • زبان‏شناسی شناختی کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]
  • زبان عربی ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 51-74]
  • زبان فارسی ریشه‌یابی خطاهای فارسی‌آموزان عرب‌زبان در استفاده از حروف اضافه زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 51-74]
  • زبان فارسی الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 195-217]
  • زبان فارسی نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 243-273]

س

  • سوگیری جنسیتی بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]

ش

  • شبکۀ معنایی کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]

ص

  • صرف و معنا گونه های تحولات ساخت واژی،معنایی ونحوی زبان درهنگام ترجمۀ متن (بررسی موردی ترجمۀ متن از زبان انگلیسی به فارسی) (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 223-244]

ط

ع

  • عرب‌زبانان کاوشی آسیب‌شناسانه در محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة» بر اساس شاخص‌های تهیه محتوای آموزشی برای فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 75-98]
  • عزم بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 29-50]

ف

  • فارسی تأثیر کاربرد واژگان مشترک زبان فارسی و ترکی استانبولی بر درک خوانداری فارسی‌آموزان ترکیه‌ای [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 151-174]
  • فارسی‌آموزی بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 99-120]
  • فارسی‌آموزان ترکیه‌ای تأثیر کاربرد واژگان مشترک زبان فارسی و ترکی استانبولی بر درک خوانداری فارسی‌آموزان ترکیه‌ای [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 151-174]
  • فارسی‌آموزان عرب نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 3-28]
  • فارسی به‌عنوان زبان خارجی بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 29-50]
  • فراگیری زبان الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 195-217]
  • فراگیرندگان زبان انگلیسی به‌عنوان زبان خارجی آموزش مستقیم کلاس-محور در مقابل آموزش معکوس وب‌کوئست-محور: به سوی تمرین موثرتر نگارش (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 53-74]
  • فعالیت پیش از شنیدن بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 99-120]

ک

  • کتاب فارسی بیاموزیم بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 218-242]
  • کدگذاری تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 275-302]
  • کشور پاکستان بررسی وضعیت آموزش زبان و ادبیات فارسی در پاکستان (مراکز، منابع، روش‌ها، سرفصل‌ها و عوامل انگیزشی) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 121-150]
  • کلاس وارونه آموزش مستقیم کلاس-محور در مقابل آموزش معکوس وب‌کوئست-محور: به سوی تمرین موثرتر نگارش (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 53-74]
  • کلیشه های جنسیتی بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة» [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 175-193]
  • کلمات کلیدی: استفاده از کامپیوتر در یادگیری زبان بررسی رویکرد دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی در برابر یادگیری معکوس: دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 75-108]

م

  • میانجی گری والدین اهمیت میانجی‏ گری و نگرش والدین به عنوان پیش‌بینی‏ کننده های یادگیری زبان انگلیسی مبتنی بر بازی‏ های دیجیتال در کودکان (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 109-124]
  • متن گونه های تحولات ساخت واژی،معنایی ونحوی زبان درهنگام ترجمۀ متن (بررسی موردی ترجمۀ متن از زبان انگلیسی به فارسی) (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 223-244]
  • مجموعه فارسی بیاموزیم بررسی چگونگی بازنمایی جنسیت در مجموعۀ فارسی بیاموزیم (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 245-267]
  • محتوای آموزشی تحلیل محتوای نرم‌افزارگردشگری فرهنگی بر مبنای نظریۀ یادگیری تجدیدنظرشدۀ بلوم [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 275-302]
  • محتوای آموزشی کاوشی آسیب‌شناسانه در محتوای کتاب «رحلة مع الفارسیة» بر اساس شاخص‌های تهیه محتوای آموزشی برای فارسی‌آموزان عرب‌زبان [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 75-98]
  • مدرسان ایرانی آزفا تأثیر اقدام‌پژوهی مشارکتی بر یادگیری خودتنظیمی مدرسان ایرانی آزفا (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 269-291]
  • مدل معادلات ساختاری بررسی مدل تمایل به برقراری ارتباط براساس عزم و خودِ آرمانی زبان دوم در میان فراگیران فارسی به‌عنوان زبان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 29-50]
  • معنی‏ شناسی واژگانی (شناختی) کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]
  • مقالات ابراز عقیده تأثیر بازخورد اصلاحی رایانشی، بر نگرش و پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 125-144]
  • مکتب مسکو- تارتو بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 218-242]
  • مینا1 بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة» [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 175-193]
  • مهارت شنیدن بررسی تأثیر فعالیت‌های پیش از شنیدن بر عملکرد شنیداری فارسی‌آموزان خارجی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 99-120]
  • مهارت نوشتاری زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم تأثیر بازخورد اصلاحی رایانشی، بر نگرش و پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 125-144]
  • موسیقی شعر الگوی به‌کارگیری موسیقی شعر در فرایند فراگیری زبان فارسی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 195-217]
  • موفقیت آنلاین نقش سیستم خود انگیزشی آنلاین در یادگیری زبان انگلیسی آنلاین: دوره‏ های همگانی آموزش برخط آزاد (موک) (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 145-162]

ن

  • نحو گونه های تحولات ساخت واژی،معنایی ونحوی زبان درهنگام ترجمۀ متن (بررسی موردی ترجمۀ متن از زبان انگلیسی به فارسی) (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 223-244]
  • نشانه شناسی فرهنگی بررسی مجموعه کتاب‌های «فارسی بیاموزیم» از منظر نشانه‌شناسی فرهنگی [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 218-242]
  • نظریه مهارت‌آموزی آموزش معکوس زبان فارسی به غیرفارسی‌زبانان مبتنی بر نظریۀ مهارت‌آموزی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 165-189]
  • نظریۀگراف کاربست گراف برای تعیین شبکۀ معنایی افعال پایۀ زبان فارسی (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 191-222]
  • نقش های خانوادگی و شغلی بازنمایی جنسیت در دو کتاب «میناء 1» و «الطریق إلی العربیة» [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 175-193]

و

  • واژگان مشترک تأثیر کاربرد واژگان مشترک زبان فارسی و ترکی استانبولی بر درک خوانداری فارسی‌آموزان ترکیه‌ای [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 151-174]
  • وام‌واژگان نقش کاربرد وامواژه های عربی وفارسی در آموزش زبان فارسی (مطالعۀ موردی فارسی آموزان عرب زبان) [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 3-28]
  • وب سایت مدرس نگارش مجازی تأثیر بازخورد اصلاحی رایانشی، بر نگرش و پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 125-144]
  • وب کوئست‌ها آموزش مستقیم کلاس-محور در مقابل آموزش معکوس وب‌کوئست-محور: به سوی تمرین موثرتر نگارش (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 53-74]

ه

  • همه‏گیری ویروس کرونا مروری بر آموزش برخط زبان به عنوان راه حلی در زمان بحران (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 39-52]

ی

  • یادگیری نگرش فارسی‌آموزان ملیّت‌های کره جنوبی، روسیه و عراق و مدرسان آنان نسبت به آموزش دستور و نحوۀ ارائه بازخورد [دوره 11، شماره 1، 1401، صفحه 243-273]
  • یادگیری خودتنظیمی تأثیر اقدام‌پژوهی مشارکتی بر یادگیری خودتنظیمی مدرسان ایرانی آزفا (مقاله فارسی) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 269-291]
  • یادگیری زبان به کمک رایانه تأثیر بازخورد اصلاحی رایانشی، بر نگرش و پیشرفت مهارت نوشتاری فراگیران زبان انگلیسی به‌عنوان زبان دوم (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 125-144]
  • یادگیری زبان به کمک موبایل بررسی رویکرد دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی در برابر یادگیری معکوس: دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 75-108]
  • یادگیری معکوس بررسی رویکرد دانشجویان کارشناسی ارشد ایرانی در برابر یادگیری معکوس: دانشجویان رشته آموزش زبان انگلیسی (مقاله لاتین) [دوره 11، (2)- ویژه نامه مقالات CALL ، زبان شناسی و آموزش زبان، 1401، صفحه 75-108]